Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Generelt det å prøve seg på folk som er opptatt, syns jeg er unødvendig hvis man ikke kjenner vedkommende fra før av, og derfor vil bli mer kjent, osv. Jeg syns det er respektløst. Hvis noen hadde prøvd seg på kjæresten min, så skal jeg være ærlig å si at jeg kanskje ville gjort noe for å forhindre det. Kanskje jeg hadde gått bort til han og spurt om han kunne hjelpe meg med noe, eller lignende, som en liten avledningsmanøver... Det må være lov. Selv om det er opp til kjæresten min hva han vil, så kan man ikke bare sitte med henda i lomma å se på. Du har helt rett. Man skal ikke sitte med henda i lomma og se på. Man skal heller heve seg over situasjonen, og passivt vise at det er det er kjæresten din. Men nå er jo gutter og jenter helt forskjellige i tankegang, så det jeg har erfart kan jeg ikke råde jenter om. Men de gangene jeg har snakket med ei jente, som det viser seg var opptatt, og plutselig typen står der brautende om "legger du an på dama mi?!" så har faktisk mitt tilbud steget i grad i øynene til jenta, og typens har sunket. Og hun har vist mer interesse i meg etter typen gjorde noe, enn før. Så det å direkte gå inn i situasjonen virker mot sin hensikt. Hadde det vært meg, hadde jeg latt henne håndtere situasjonen til avslaget kom, og hvis han ikke ga seg, så hadde jeg blandet meg inn indirekte. Altså støttet opp det kjæresten min hadde sagt, i stedet for å henvende meg direkte til problemet. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg synes det er du, Ni kon som har skremmende tanker her jeg. Det virker som om du bare ser på jenter og det å få dem som et spill. Jeg synes det er helt sykt. Selv så synes jeg at når man skal få seg dame, så bør man være seg selv og gjøre det som faller naturlig inn. Jeg synes det er viktig å være seg selv og bli elsket for den man er. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg synes det er du, Ni kon som har skremmende tanker her jeg. Det virker som om du bare ser på jenter og det å få dem som et spill. Jeg synes det er helt sykt. Selv så synes jeg at når man skal få seg dame, så bør man være seg selv og gjøre det som faller naturlig inn. Jeg synes det er viktig å være seg selv og bli elsket for den man er. Ni Kon har et helt flott syn på saken syns jeg. Kanskje han ikke klarer å få det frem på en velformulert måte, siden han er veldig rett på sak. Og til informasjon er Ni Kon i et kjempebra langvarig forhold for tiden, så vidt jeg har forstått. Mange sier at man skal være seg selv når man skal finne seg dame.. Men har du tenkt på hva det betyr? Hvis du skal definere deg selv, så regner jeg med du ikke klarer å finne ut av hvem du egentlig er. Rett og slett fordi du har mange versjoner av deg selv. Du har en "deg selv" når du er på jobb.. En "deg selv" når du er sammen med kamerater.. En "deg selv" når du er i dårlig humør, osv osv. Kan fortsette i evigheten. Det som er poenget er å være den beste seg selv i begynnelsen for å skape attraksjonen. Så kan hun bli kjent med de andre deg selv utover. Å være noen man ikke er, er absolutt noe som er feil. Men jeg tror da ikke Ni Kon har fremstilt seg selv som en han ikke er? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Er det såkalte "pick up artists" du snakker om? De som er nødt til å studere telefonsalg for å dra damer, haha. Haha, ja du har jo peiling!! Synd disse pick-up-artistene er ute og drar nye damer hele tida, mens du sannsynligvis ikke tør å gå bort og prate til dem engang Hadde noen prøvd seg på dama mi, så hadde jeg grisebanka den karen så jævlig. hadde de ikke det hadde de fått juling Sorry at jeg ler, men det kunne det like gjerne endt i juling selv, om det ikke hadde gjort det ville dere bare vist dama deres hvor tafatte dere er, og gitt ho bedre grunner til å foretrekke den nye sjarmerende gutten som taklet det på en rolig måte uten å bli aggresiv jeg klina med ei dame som kompisen min sa han likte. Hvor dårlig kompis er jeg? Om kompisen din ikke har sjangs på ho, så er det ikke din feil. Om han har det så burde han nesten kommet deg i forkjøpet og gjort det selv Det jeg gjør er å si at folk heller blir banket opp enn å miste kjæresten sin. Jeg har fremdeles til gode å høre noen si seg uenig Hvordan er dette relevant? Gjør det at det er greit å ty til vold fordi man er et dårlig tilbud til kjæresten sin? Skal folk få bank fordi andres kjærester har mer lyst på dem? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ni Kon har et helt flott syn på saken syns jeg. Kanskje han ikke klarer å få det frem på en velformulert måte, siden han er veldig rett på sak. Og til informasjon er Ni Kon i et kjempebra langvarig forhold for tiden, så vidt jeg har forstått. Mange sier at man skal være seg selv når man skal finne seg dame.. Men har du tenkt på hva det betyr? Hvis du skal definere deg selv, så regner jeg med du ikke klarer å finne ut av hvem du egentlig er. Rett og slett fordi du har mange versjoner av deg selv. Du har en "deg selv" når du er på jobb.. En "deg selv" når du er sammen med kamerater.. En "deg selv" når du er i dårlig humør, osv osv. Kan fortsette i evigheten. Det som er poenget er å være den beste seg selv i begynnelsen for å skape attraksjonen. Så kan hun bli kjent med de andre deg selv utover. Å være noen man ikke er, er absolutt noe som er feil. Men jeg tror da ikke Ni Kon har fremstilt seg selv som en han ikke er? Altså jeg har ikke lest veldig mye fra han, så jeg bare baserte det jeg sa på det lille jeg har sett. Men det har ikke så mye si, for det jeg skreiv gjelder uansett Men som du sier så har vi veldig mange forskjellige "deg selv". Men jeg er nesten alltid den samme og når jeg møtte dama for første gang på fest så var ikke jeg noe annerledes enn jeg pleier å være, bare litt full hehe. Men poenget mitt er at jeg var meg selv hele tiden mens vi dreiv på og jeg kunne ikke tenkt meg å få henne på noe annet vis. Hele PUA greiene virker helt kvalmt for min del når det gjelder å få seg dame. For ONS er det jo helt greit. Demantios: Ja selvfølgelig kan det ende med at jeg for juling hvis jeg klikker på en fyr som ikke gir seg. Men som jeg sa senere ville jeg bare klikka hvis han ikke ga seg, etter at dama hadde avvist han. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mye av PUA-greiene baserer seg på direkte manipulasjon, og det er jeg enig med deg i, at ikke er måten å gå frem på. Men mye PUA-materiale går ut på å bare forbedre seg selv, og hvilke deler av seg selv man skal vise frem og hvilke deler man skal holde litt igjen til senere når forholdet er modent for det. Uten manipulering, og uten triks. Så mye PUA er skittent, mens veldig mye av stoffet er veldig bra for selvutvikling. Men dette er ikke tråden å diskutere pua-teknikker på. Nok en sak som har flere sider enn det som er på overflaten akkurat nå Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hadde noen prøvd det med min kjæreste hadde jeg blitt rimelig forbanna. Ihvertfall er det helt uakseptabelt i mine øyne. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Er det såkalte "pick up artists" du snakker om? De som er nødt til å studere telefonsalg for å dra damer, haha. Haha, ja du har jo peiling!! Synd disse pick-up-artistene er ute og drar nye damer hele tida, mens du sannsynligvis ikke tør å gå bort og prate til dem engang Tydelig at jeg traff litt for nær sannheten ved å sammenligne "pick up artists" med telefonselgere. Alle dere som bruker PUA uttrykk som "tilbud" osv. har desperat forsøkt å fornærme meg så godt dere kan i etterkant. Det sier unektelig en del om hvordan dere fungerer sosialt i virkeligheten, når dere ikke er ute og selger dere mener jeg. Det jeg gjør er å si at folk heller blir banket opp enn å miste kjæresten sin. Jeg har fremdeles til gode å høre noen si seg uenig Hvordan er dette relevant? Gjør det at det er greit å ty til vold fordi man er et dårlig tilbud til kjæresten sin? Skal folk få bank fordi andres kjærester har mer lyst på dem? Du går glipp av poenget. Jeg sier ikke at jeg velger vold for å beholde kjæresten min, jeg sier at de fleste synes det er værre å miste kjæresten sin enn å bli utsatt for vold. Derfor er det å forsøke å ta kjæresten fra noen andre noe av det verste man kan gjøre mot noen, uten tvil. De som sjekker, og særlig såkalte "pick up artists" benytter seg av å fremstille seg som noe bedre enn de egentlig er, for å lokke til seg jenter (og gutter, regner jeg med). Dette kan ikke en person i et forhold gjøre, han har allerede vært på det det stadiet av forholdet der alt var nytt, spennende og "litt pyntet på". Han og kjæresten kjenner hverandre allerede så godt at de vet om hverandres dårlige/kjedelige/osv. sider også. Allikevel argumenteres det med at vi som er kjærester skal godta at noen som har studert og forberedt seg nøye på å fremstille seg selv i mest mulig attraktivt for en kort stund, skal godta at de kommer og sjekker opp kjæresten vår, fordi det er en "fair fight". For noe bullshit... Normale menn kan ikke spille et utstudert skuespill overfor kjærestene våre hver dag. Det blir det samme som å si at folk som svindles har seg selv å skylde for at de ikke kontinuerlig mistenker alle de møter for å være svindlere. Argumentene deres holder ikke vann når man setter dem i kontekst med virkeligheten. De er mer lettvinte unnskyldninger, rettferdigjøringer og forenklinger av virkeligheten enn faktiske argumenter. Det som egentlig virkelig plager meg er at mange sjekkere tenker at 'hvis jeg bare leverer "tilbudet" mitt til nok damer, så er en av de statistisk sett nødt til å si ja' - dette synes jeg er en tragisk måte å sjekke på. Særlig hvis man skal inkludere alle jentene som allerede er opptatt i denne prosessen. Hvorfor? Fordi hvis det er mange som holder på sånn, så blir det faktisk jævlig slitsomt for oss andre som er ute på byen for å ha det hyggelig! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 wow.. bare.. wow.. Du har tydeligvis et veldig innestengt og og smalt syn på saken. Ja, det er mye PUA-materiell som er veldig manipulerende og triks. Og den delen syns jeg ikke noe om. Men mye går rett og slett ut på å forbedre seg selv, og bli bedre som en person. Jeg er ingen PUA, men jeg har lest en del av det for å bedre min egen selvtillit, og det de fleste har fått med seg av PU er stort sett mainstream-delen der man trekker damen ned, og hever seg over de, og ikke er seg selv. Den såkalte Mystery Method. Den som fremstilles i The Game. Og den metoden er jeg ikke veldig fan av. Så syns du drar alle over en kam her. Jeg er som sagt ingen PUA, men jeg omtaler fortsatt saken som tilbud og etterspørsel. For det er akkurat det det er, uansett om man er PUA eller ikke.. Ei jente har et syn på hvordan hun vil ha en gutt (etterspørsel), og når en gutt da kommer og viser seg selv (sitt tilbud) så tar hun selvfølgelig det hvis ikke den hu er sammen med kan gi henne det hun ser etter. Ingen triks, ingen manipulering.. Kun tilbud og etterspørsel. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Kjæresten min klarer å avvise dem hun ikke vil ha. Dersom de ikke respekterer det og blir til en plage, blander jeg meg inn. Uansett blir jeg forbannet på personen som legger an på henne, spesielt hvis han vet at hun er opptatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå