Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Nå syns ikke jeg at å banke noen kan sammenlignes til et menneskes rett til å forlate sin kjæreste for en annen. Det er som Ni kon sier. Det er snakk om tilbud og etterspørsel. Og du ser jo ikke en arbeidsgiver banke noen fordi de skifter jobb? Det er det samme med forhold. Skifter de kjæreste, så er det i de fleste tilfeller det beste for begge parter. Men at den ene parten bare ikke ser det helt med en gang.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Svar på spørsmålet. Ville du heller fått bank eller mistet kjæresten din. Hva er verst? Det er totalt helt teit og meningsløst spørsmål Ville jeg fått bank framfor å miste min kjærste i feks en bilulykke? Selvfølgelig Ville jeg fått bank framfor å se henne lykkelig? Selvfølgelig ikke Når det er sagt har jeg ennå tilgode å se en tørre å yppe, og jeg har vært en hai på damefronten. De fleste sjalu menn er de pinglene når det virkelig gjelder. Men igjen spørsmålet ditt er bak mål. Jeg aksepterer ikke at en annen skal bestemme over et annet menneske, mens du tydligvis gjør det. Kanskje du ikke er helt av norsk moderne kultur, men har noen andre røtter enn det jeg har... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Svar på spørsmålet. Ville du heller fått bank eller mistet kjæresten din. Hva er verst? Det er totalt helt teit og meningsløst spørsmål Ville jeg fått bank framfor å se henne lykkelig? Selvfølgelig ikke Nei, det er ikke meningsløst fordi det beviser at å bevisst gå inn for å splitte et forhold faktisk er verre enn å banke noen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Du har forresten fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt. [edit: jeg kan godt prøve å formulere det slik at du ikke kan gå rundt grøten mer, men jeg tror egentlig du skjønner hva jeg vil fram til] Endret 23. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Nå er det en radikal forskjell på å gå bevisst inn for å kræsje et forhold, og gå inn for å tilby seg, og vise hva man har. Har du virkelig så liten tro på en kvinne at du tror at enhver person som kommer opp til henne har muligheten til å få henne? Tror du ikke at kvinner kan passe på seg selv, og selv avgjøre hva som er best? Møter en kvinne en person som har et bedre tilbud enn den personen hun er sammen med, skjønner jeg veldig godt at hun bytter. Misforstå meg rett, jeg har ingenting til overs for utroskap eller noe sånnt, men så lenge kvinnen velger å gå fra sin nåværende kjæreste, for å prøve seg med en annen så er det helt greit, rett og slett fordi hun kom til det punktet at hun innså at hun kunne ha det bedre med den nye personen. Hvis noe sånnt skjer skal man ikke skylde på den nye karen, eller dama.. Men man skal se på seg selv, og finne ut av hvorfor tilbudet ikke var bra nok. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Har du virkelig så liten tro på en kvinne at du tror at enhver person som kommer opp til henne har muligheten til å få henne? Tror du ikke at kvinner kan passe på seg selv, og selv avgjøre hva som er best? Selvfølgelig stoler jeg på kjærestene mine. Hadde det vært kjæresten min som forsøkte å legge an på noen, så hadde saken stilt seg fullstendig annerledes. Dette dreier seg ikke om kjærester, men om dem som ikke klarer å la folk være i fred. Og ja, jeg klarer fint å nyansere mellom hva som er godtatt kurtise og ikke. Er man tiltrukket av noen, så kan man ikke noe for det. Men, det er noe helt annet å "gi faen i om de har type". Legger man seg på en slik linje, så kan man ikke komme og klage for at man har måttet tåle steken. Endret 23. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Har du virkelig så liten tro på en kvinne at du tror at enhver person som kommer opp til henne har muligheten til å få henne? Tror du ikke at kvinner kan passe på seg selv, og selv avgjøre hva som er best? Selvfølgelig stoler jeg på kjærestene mine. Hadde det vært kjæresten min som forsøkte å legge an på noen, så hadde saken stilt seg fullstendig annerledes. Dette dreier seg ikke om kjærester, men om dem som ikke klarer å la folk være i fred. Og ja, jeg klarer fint å nyansere mellom hva som er godtatt kurtise og ikke. Er man tiltrukket av noen, så kan man ikke noe for det. Men, det er noe helt annet å "gi faen i om de har type". Legger man seg på en slik linje, så kan man ikke komme og klage for at man har måttet tåle steken. Det er til en hver tid kvinnens ansvar å avblåse eller godta tilnærmelsene. Når det kommer til de som ikke klarer å la folk være i fred, så regner jeg med du sikter til en person som allerede har blitt avvist, men ikke gir seg. Og der støtter jeg deg 100%. De har jeg ingenting til overs for. Et nei er et nei (som regel) og folk bør respektere det. Ser jeg ei jente jeg virkelig liker, så kommer jeg til å gå opp til henne og vise min interesse og da er det helt opp til henne å avgjøre om hun avviser meg, eller om hun syns jeg har et så godt tilbud at hun spiller med. Får jeg et nei, går jeg min vei. Men ikke søren om at det faktum at hu har type skal stå i veien for meg og ei som kanskje kan ende opp som personen jeg gifter meg med en gang i fremtiden. For alt jeg veit er hun i et dårlig forhold hun vil ut av, men at hun ikke har gjort det slutt enda pga detaljer. Eneste regelen jeg har når jeg er ute og snakker med jenter, er at jeg ikke gjør noe som helst mer enn en klem med ei som er opptatt. Hun kan vise så mye interesse hun bare vil, men hun veit at jeg ikke kommer til å kysse henne på kinnet en gang før hun er singel. Her må vi bare stole på kvinnen i enhver situasjon. Har du et tilbud som matcher hennes etterspørsel, så spiller det ingen trille hvor mange gutter som kommer opp til henne daglig. Hun kommer til å avvise alle og en fordi du stiller med det beste tilbudet for henne, og derfor har du henne. Jeg tar det som et kompliment når noen kommer og legger an på dama mi (når jeg har dame) siden det viser at jeg har kapra ei skikkelig dame, som andre er misunnelige på meg for. Hvis hun spiller med, så må jeg finne ut av hva som er galt med tilbudet mitt, og om det er noe jeg er villig til å endre på for å beholde henne. Som Ni Kon sier, alt bunner ned til tilbud og etterspørsel.. Endret 23. desember 2008 av Smurstafa Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Men ikke søren om at det faktum at hu har type skal stå i veien for meg og ei som kanskje kan ende opp som personen jeg gifter meg med en gang i fremtiden. Da får du også akseptere at kjæresten hennes synes at du representerer en trussel mot hans ønsker om akkurat det samme. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Legger man seg på en slik linje, så kan man ikke komme og klage for at man har måttet tåle steken. Skremmende tanker du går rundt med. Dog er det som oftes de sjalu som får tåle streken, det er hvertfall hva jeg har erfart gjennom mange år som dørvakt, bartender og utelivsløve Av mine utallige byturer har kun en sjalu type prøvd å ta tak i meg. Jeg nedverdiger meg ikke til å sloss når jeg ikke er på jobb, så han ble like gjerne kasta ut av dørvakter på stedet... Og jenta ble igjen med meg: overlykkelig over å ha innsett hvilket fjols hun datet.... Slossing er virkelig DLV. Men tapere innser jo ikke dette... Men ikke søren om at det faktum at hu har type skal stå i veien for meg og ei som kanskje kan ende opp som personen jeg gifter meg med en gang i fremtiden. Da får du også akseptere at kjæresten hennes synes at du representerer en trussel mot hans ønsker om akkurat det samme. Enten er du dum eller så er du fra en annen kultur, for slike kvinnesyn hører ikke hjemme her på berget. Da får du bedre deg selv da, fremfor å prøve å angripe andre. herre. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Men ikke søren om at det faktum at hu har type skal stå i veien for meg og ei som kanskje kan ende opp som personen jeg gifter meg med en gang i fremtiden. Da får du også akseptere at kjæresten hennes synes at du representerer en trussel mot hans ønsker om akkurat det samme. Ja, og jeg aksepterer det. Men hvis han syns at jeg fremstår som en trussel må han heller se nærmere på seg selv, og sitt eget tilbud. Jeg er bare en så stor trussel som han lar meg være. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Trusselbildet kommer helt an på hvor langt du er villig til å gå. Selv om Ni kon gjerne vil framstille det slik at det skulle være snakk om sjalu folk som går til angrep hvis noen så mye som ser på kjæresten deres, så er det ikke det som er saken. Det jeg gjør er å si at folk heller blir banket opp enn å miste kjæresten sin. Jeg har fremdeles til gode å høre noen si seg uenig. Dette viser at å bevisst arbeide for å få noen til å være utro er mye værre enn det framstilles som. Hvis man inbiller seg at man er en damemagnet, så bør man ta dette ekstra alvorlig. Husk på hva som er emnet her. "Hva synes dere om noen prøver å bli sammen med kjæresten din?". Dette forholder jeg meg til, og håper dere gjør det samme. Endret 23. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Trusselbildet kommer an på hvor langt dama er villig til å gå og hvilket tilbud du selv tror du har. Det er dama som styrer hele showet, og det er henne som bestemmer om hun avviser tilnærmelsene eller ikke. Så troen på forholdet styrer også trusselbildet. Samtidig er det ditt eget selvbilde og tro på eget tilbud som bestemmer om du ser på personen, som legger an på dama di, som en trussel eller ikke. Om det er en skikkelig kjekkas som du anser som kulere enn deg, og med større verdi, så selvfølgelig ser du på han som en trussel hvis han legger an på dama di. Er det der i mot en 14-åring med dårlig holdning, fettete hår, og likblek hudfarge som legger an på dama di, ser du naturligvis ikke på han som en trussel i det hele tatt. Ser du poenget mitt? Trusselbildet styres ikke av personen som kommer inn og snakker med dama di, men av ditt eget selvbilde, og tillitten til dama di. Gir han seg ikke etter å ha blitt avvist av dama di, er det selvfølgelig en helt annen sak. Da snus trusselen over til han, siden han rett og slett ikke kan ta et nei for et nei. Å gå lenger enn det damen vil, anses som voldtekt, så det er seff ikke smart. Og vi diskuterer heller ikke utroskap her, men om det er greit å legge an på ei dame med type. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Trusselbildet kommer an på hvor langt dama er villig til å gå Nei, det synes ikke jeg. Hvis en person iherdig prøver å ta over min kjæreste, uten å respektere at det finnes et eksisterende forhold, så blir jeg provosert av så nedrig oppførsel, uansett hvor lite interessert kjæresten min er. La oss si at en kollega av min kjæreste gjør kur til henne, sender henne blomster, telefonbeskjeder, invitasjoner osv. Han har ikke sjans, han vet hun er opptatt, men han gjør det allikevel. Da reagerer jeg kraftig, fordi han forsøker å oppnå noe som ville hatt store konsekvenser for meg personlig, hadde han lykkes. Jeg hadde ikke nødvendigvis tydd til vold, men jeg hadde definitivt tatt det opp med fyren. For det han forsøker på oppleves av meg som et frekt forsøk på noe som har svært store konsekvenser for min egen del. Selvfølgelig godtar jeg ikke det. Når noen er i et fast forhold, så synes jeg man skal respektere det. Det viser at hun ikke tenker på å gå inn i et nytt, da hadde hun vært singel. Svært mange jenter jeg har snakket med synes det er utrolig slitsomt å få så mye oppmerksomhet som de gjør. Hvorfor tar dere ikke hensyn til det, når dere liker å gi inntrykk av at dere er opptatt av kvinners frihet? Dine tilbud kan kanskje føles elegante, men for en jente som har hørt det tusen ganger før, så blir det bare slibrig og slitsomt, særlig når hun har kjæreste. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 23. desember 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Å gå lenger enn det damen vil, anses som voldtekt, så det er seff ikke smart. Og vi diskuterer heller ikke utroskap her, men om det er greit å legge an på ei dame med type.»Utroskap er en naturlig del av diskusjonen. I alle fall for å kartlegge hvor langt folk er villig til å gå med dette «prøve å bli sammen med» (hva de legger i det begrepet) mens hun fortsatt har kjæreste/er opptatt. Synes din holdning om å ikke gi mere en klem mens hun er opptatt er en rederlig og bra holdning der den forsmådde part egentlig ikke har mye han skulle ha sagt, selv om noen mer eller mindre velvalgte ord sikkert kommer farende. Vil tro endel av disse som er sjalu, eller tapere som andre kaller dem, ofte er redd for en «Pick up artist» som med artisteriet sitt (kynisk, kalkulerende og til tider utspekulert sjekking) skal sno damene rundt lillefingeren, for så å «cashe» inn en kortsiktig gevinst og forlate damen dagen derpå. Si hva du vil om damens frie vilje, men det er desverre ikke noe angrefrist på ONS der en dagen derpå ser at en helst skulle gått med kjæresten sin hjem istedenfor. Folk som driver med slik «sjekking» har ikke høy kurs i min bok, uten at jeg har opplevd å være den 3. personen selv eller anklager noen her for å drive slik. Er vel bare greit å prøve å kartlegge hva disse såkalte taperne kan være så redde for? (mine tanker i alle fall) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ok, har du lest det jeg har skrevet i det hele tatt? Ok, jeg skriver det en gang til, og med bold så du ser det klart å tydelig: Gir han seg ikke etter å ha blitt avvist av dama di, er det selvfølgelig en helt annen sak. Da snus trusselen over til han, siden han rett og slett ikke kan ta et nei for et nei. En hver kar med litt vett i hodet vet når man har fått et avslag. Og de fleste gir seg når avslaget kommer. Resten kalles for stalkere og voldtektsmenn. Og det er en helt annen sak. Det er opp til dama di og sette grensene for hvor langt hun vil gå. Det er ikke opp til deg, og det er ikke opp til karen som prøver å sjekke opp dama di. Men kun hun alene kan begrense hvor langt hun vil gå og når hun vil avvise han. Hvis jeg går til ei jente, og hun avviser meg, snur jeg på flekken. No questions asked. De som ikke klarer å stoppe ved et nei, har enten ikke fått et klart nok nei fra dama, eller så er det noe fundamentalt galt med de, men det er en annen diskusjon. Jeg har selv vært i situasjonen hvor personen ikke har godtatt et nei. Og etter 3. nei fra min daværende kjæreste, måtte jeg bryte inn og si at han skulle godta neiet og gå sin vei. Da er det helt greit. Men jeg ga fortsatt dama noen sjangser til å håndtere saken selv, siden jeg visste hun kom til å avvise han. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg lurer på hva jenter på forumet synes om dette. Synes dere at det er feil at andre jenter prøver å ta kjærestene deres fra dere? Eller er det helt greit, så lenge de er mer fristende enn dere selv. Endret 23. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Å gå lenger enn det damen vil, anses som voldtekt, så det er seff ikke smart. Og vi diskuterer heller ikke utroskap her, men om det er greit å legge an på ei dame med type.»Utroskap er en naturlig del av diskusjonen. I alle fall for å kartlegge hvor langt folk er villig til å gå med dette «prøve å bli sammen med» (hva de legger i det begrepet) mens hun fortsatt har kjæreste/er opptatt. Synes din holdning om å ikke gi mere en klem mens hun er opptatt er en rederlig og bra holdning der den forsmådde part egentlig ikke har mye han skulle ha sagt, selv om noen mer eller mindre velvalgte ord sikkert kommer farende. Vil tro endel av disse som er sjalu, eller tapere som andre kaller dem, ofte er redd for en «Pick up artist» som med artisteriet sitt (kynisk, kalkulerende og til tider utspekulert sjekking) skal sno damene rundt lillefingeren, for så å «cashe» inn en kortsiktig gevinst og forlate damen dagen derpå. Si hva du vil om damens frie vilje, men det er desverre ikke noe angrefrist på ONS der en dagen derpå ser at en helst skulle gått med kjæresten sin hjem istedenfor. Folk som driver med slik «sjekking» har ikke høy kurs i min bok, uten at jeg har opplevd å være den 3. personen selv eller anklager noen her for å drive slik. Er vel bare greit å prøve å kartlegge hva disse såkalte taperne kan være så redde for? (mine tanker i alle fall) Veldig mange bra poeng her. Men vi må se på at det er flere sider av samme sak. Det finnes ingen magisk knapp som disse PUAene kan trykke på som får alle jenter i hele verden, opptatt eller ikke, til å bli med han hjem og ikke tenke på sine handlinger. Greit nok at disse PUAene kan noen triks her og der, men det er fortsatt ingen ting som kan få ei dame til å glemme alle hemninger, og ikke ha i bakhodet at hun har type. Syns faktisk dere undervurderer kvinnens evne til å ta avgjørelser her. Damen skal faktisk ta den siste avgjørelsen av å være utro eller ikke. Og slike damer er ikke noe å ta vare på uansett, så i de tilfellene kan man heller se på at PUAen gjør deg en tjeneste. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg lurer på hva jenter på forumet synes om dette. Synes dere at det er greit at andre jenter prøver å ta kjærestene deres fra dere? Eller er det helt greit, så lenge de er mer fristende enn dere selv. Jeg er enig i det andre her har skrevet. Det er opp til kjæresten min hva han vil - hvis han møter ei jente og blir med henne hjem, så syns jeg det bare er bra at han viste sitt sanne jeg, for da var han ikke noe å samle på uansett. Hvis han møter ei jente som han er ålreit, og av en eller annen grunn har lyst til å bli kjent med fordi han tror han kan få det bedre med henne, så er det hverken hennes eller hans feil. Generelt det å prøve seg på folk som er opptatt, syns jeg er unødvendig hvis man ikke kjenner vedkommende fra før av, og derfor vil bli mer kjent, osv. Jeg syns det er respektløst. Hvis noen hadde prøvd seg på kjæresten min, så skal jeg være ærlig å si at jeg kanskje ville gjort noe for å forhindre det. Kanskje jeg hadde gått bort til han og spurt om han kunne hjelpe meg med noe, eller lignende, som en liten avledningsmanøver... Det må være lov. Selv om det er opp til kjæresten min hva han vil, så kan man ikke bare sitte med henda i lomma å se på. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg lurer på hva jenter på forumet synes om dette. Synes dere at det er greit at andre jenter prøver å ta kjærestene deres fra dere? Eller er det helt greit, så lenge de er mer fristende enn dere selv. Jeg tror folk i forhold, uansett om man er gutt eller jente burde kunne stole på partneren sin ikke gjør noe dumt. Samtidig tror jeg de fleste klarer å si nei om ett tilbud dukker opp. Hvis man tror vold er løsningen på å løse konflikter i livet, tror jeg ikke du kommer til å beholde dama/mannen lenge uansett. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg har lyst til å si at jeg er så voksen at jeg ikke hadde brydd meg og stolt på dama, men sannheten er at jeg kjenner bare ved å tenke på det at instinktet sier ifra og jeg veit jeg hadde blitt full av adrenalin og gått rett på sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå