Billy Bob Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Dette er en diskusjon jeg har tatt en del ganger i virkeligheten. Når en har et forhold, så har en bundet seg til en annen person av samme eller motsatt kjønn. Paret har bindinger fysisk og psykisk til hverandre, ikke til resten av verden. Derfor mener jeg, at hvis den ene i forholdet velger å trå over den streken hvor forholdet blir brutt, så er det en sak mellom partene i forholdet, uavhengig av utestående parter. Ikke misforstå meg, hvis en kamerat eller ukjent kar for den saks skyld, setter alle kluter til og prøver seg på touchdown på kjæresten min, blir jeg ikke hoppende glad. Men det er opp til henne om hun vil ta i mot, enten respekterer hun forholdet og holder seg unna denne sniken av en fyr, eller så får sjarmøren napp og hun bryter regler og "bindinger" til forholdet. Folk treffer andre folk her i livet og til tider får de heitere følelser for disse enn hva de hadde før. Sånn er det. Spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Hm... Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg må si at det er ikke en garanti for at det skjer igjen om dama di har forlatt en annen til fordel for deg. Jeg forlot selv eksen min til fordel for min nåværende samboer (som jeg har vært sammen med i 2 år), og jeg kunne aldri tenke meg å dumpe han til fordel for en annen Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 De siste tre postene har en del gode poenger, og det er klart det kommer ann på situasjonen. Men jeg, personlig, synes generelt at det er en uting å gå inn i et nytt forhold før man har avsluttet det gamle. Jeg synes det viser lite respekt for den personen man var i et forhold med. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Aller først, så er jeg en som har opplevd utroskap og sett dette fra den stygge siden. Og mine meninger er basert på hva jeg har opplevd, så folk ikke tror at jeg bare sitter her og snakker ut av intet. Jeg synes det er helt greit å melde sin interesse ovenfor ei som har type. However, å gjøre noe med henne mens hu har type syns jeg er helt feil. Jeg kan lett gå opp til ei jente som har type og begynne å sjekke opp hu. Det er opp til henne å avslå meg eller ta det videre, men jeg gjør det alltid klart at hvis hu er intressert i meg, vil jeg ikke vil ha hu før hu er singel. Desverre så er det alltid rimelig stor sjangse for at forhold går i dass når ei jente hopper fra et langvarig forhold, til et nytt forhold. Har et eksempel fra nå i det siste. For ca et år siden, sjekket jeg opp ei dame på byen. Begynnte å snakke med henne, med typen hennes sittende ved siden av. Vel vitende at hu var opptatt. Hu viste masse interesse for meg, og det endte opp med at jeg fikk vite hva hu het, og fikk nummeret hennes. Holdt kontakten en god stund, og fikk vite at forholdet hu var i var på vei i dass. Gjorde fortsatt ikke noe med henne annet enn å vise interesse. Til slutt fikk jeg vite at hu hadde blitt singel, og 1 uke etter det var hun i sengen min. Det gikk 2 mnd med masse deilig kos, men så forsvant hu til nestemann.. Noe jeg for så vidt så komme. Det er bare å innse at fine jenter blir lagt an på hele tiden. Uansett om de er single eller ikke. Men det er opp til henne å ikke gjøre noe. Det er jo ingen som tvinger henne til sengs. Eneste måten å unngå dette på, er å bli sammen med ei som ingen i hele verden vil ha.. Og de jentene finnes ikke. Man kommer alltid til å møte på noen som har den type smak, og kommer til å legge an på dama uansett om hu er i forhold eller ikke. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ville ikke sjekket opp ei dame som har type.. Hvis dem har det bra vil ikke jeg prøve å ødelegge for dem Hadde jeg vært på en fest hvor en gutt hadde sjekket opp dama mi, så hadde jeg vel gitt klar beskjed om at han får finne seg ei annen og sjekke opp. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Eneste måten å unngå dette på, er å bli sammen med ei som ingen i hele verden vil ha.. Og de jentene finnes ikke. Man kommer alltid til å møte på noen som har den type smak, og kommer til å legge an på dama uansett om hu er i forhold eller ikke. Kjærligheten handler ikke om å eie eller ha tilhørlighet! Kjærligheten handler om å være et tilbud til hverandre. Og klarer man å være det beste tilbudet til sin partner vil denne alltid velge deg. Det som dessverre mange gjør når de går inn i et forhold er å endre seg og rett og slett stoppe opp, da blir tilbudet elendig. Kjærligheten handler også ikke om å se på hverandre, men å se i samme retning... Og kjærligheten er alltid under prøve, ergo må man forsøke å hele tiden forbedre seg selv. Når det er sagt, driter de fleste i om en de har lyst på har kjærste eller ikke, så sant det ikke er kjærsten til en god venn.... Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Eneste måten å unngå dette på, er å bli sammen med ei som ingen i hele verden vil ha.. Og de jentene finnes ikke. Man kommer alltid til å møte på noen som har den type smak, og kommer til å legge an på dama uansett om hu er i forhold eller ikke. Kjærligheten handler ikke om å eie eller ha tilhørlighet! Kjærligheten handler om å være et tilbud til hverandre. Og klarer man å være det beste tilbudet til sin partner vil denne alltid velge deg. Det som dessverre mange gjør når de går inn i et forhold er å endre seg og rett og slett stoppe opp, da blir tilbudet elendig. Kjærligheten handler også ikke om å se på hverandre, men å se i samme retning... Og kjærligheten er alltid under prøve, ergo må man forsøke å hele tiden forbedre seg selv. Når det er sagt, driter de fleste i om en de har lyst på har kjærste eller ikke, så sant det ikke er kjærsten til en god venn.... Veldig bra sagt! Kunne ikke sagt det bedre selv! (noe jeg tydeligvis ikke gjorde ) Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det kommer an på hvor lenge siden ditt eget forhold ble avsluttet. Hadde en kamerat prøvd seg på min eks rett etter, så hadde jeg blitt noe skeptisk. Heldigvis har jeg ikke slike venner. Faktisk per i dag så unner jeg min eks (hun jeg har hatt lengst forhold med, over 3 år) en venn av meg. Hun fortjener det da hun har vært veldig uheldig med menn etter meg. Så nå hadde det vært helt ok. Hadde kanskje vært litt awkward for han, men det er ikke mitt problem Jeg naila forøvrig bestevennina til en eks for en tid tilbake, det falt IKKE i god jord. Enda det var 2 år siden vi holdt på. Men da har jeg prøvd og funnet ut det også! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Kjærligheten handler om å være et tilbud til hverandre. Og klarer man å være det beste tilbudet til sin partner vil denne alltid velge deg. Det som dessverre mange gjør når de går inn i et forhold er å endre seg og rett og slett stoppe opp, da blir tilbudet elendig. Årets utsagn. Tenkte litt på dette i går og må innrømme at jeg er en slik en som stopper litt opp. Når jeg er nyforelsket, har jeg mange ideer om hva vi kan finne på, snakke om osv. Etter seks år, er gjerne tilbudet preget av rutine og egoisme. Som sagt, kjernen i det hele er hvilket tilbud du du tilbyr. Hvis det er prima vare, hjelper ikke det om det er Tom Cruise, Chris Noth, Patrick Dempsey eller BigBrother-Tor som legger an på damen din, hun forblir trofast mot noe hun liker. Lenke til kommentar
leech Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Småflørter med en som har type selv. Etter min mening er det ikke min feil at typen hennes ikke klarer å tilfredsstille henne i den grad at hun går på andre gutter, men selvfølgelig vet jeg at hun kommer eventuelt til å gjøre det samme mot meg. Jeg tenker foreløpig med riktig hode, men det er vanskelig å mistolke signaler når hun åpenbart flørter ved og konstant "kile", ta meg på magen og sier at hun har drømt om at vi har sex. Endret 18. desember 2008 av leech Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er det der som gjør det litt vanskelig. Alle er jo forskjellig, noen flørter lite, noen flørter mye, noen tillater mye flørting og noen tillater lite flørting. Jeg hadde fått Pepsien i halsen hvis jeg hadde fått vite at kjæresten min hadde fortalt om at hun hadde drømt om å ha sex med en annen mens hun strøk han på magen. Det blir litt for drøyt for min del. Anyway, når en part i et forhold slenger ut snøret på den måten, tenker jeg at det er grønt lys for de som vil. Nå er nå gutter slik at hvis de hører noe slik som leech sier, så går logisk tankegang ned og noe annet opp. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Enig i mye av utsagnene her, at man må alltid være et godt tilbud. Men uansett, det er brudd på etiske regler og normer om man prøver seg på en annens dame. Ihvertfall om man er fullstendig klar over det. Det er liksom, ja. Jeg gjør ihvertfall ikke det, og jeg hater folk som gjør det med dama mi. Det er helt høl i hue. De klarer bare ikke å respektere det. Jeg skjønner litt åssen det er å være den som har lyst på dama, da jeg har vært i en lignende situasjon før. Man blir helt wasta, tenker KUN på seg selv og hvordan man kan klare å vinne dama. Jeg skjønte heldigvis hva jeg drev på med, og gav meg. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Men kan ikke bare damen din at hun ikke er interessert? Hvis karen ikke gir seg med flørtingen da, da er det litt for dumt ja. Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så lenge du er sterkere enn den nåværende typen hennes er det greit. Fra spøk til alvor, gi gass å flørt med henne, men gi deg mens leken er god og si til henne at du liker henne, men ikke har lyst til å ødelegge for hun og kjæresten. Tror du finner fort ut hvor hun vil da. Da gjør du det iallefall med litt mer respekt enn å bare ta ha fra han. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Så lenge du er sterkere enn den nåværende typen hennes er det greit. Fra spøk til alvor, gi gass å flørt med henne, men gi deg mens leken er god og si til henne at du liker henne, men ikke har lyst til å ødelegge for hun og kjæresten. Tror du finner fort ut hvor hun vil da. Da gjør du det iallefall med litt mer respekt enn å bare ta ha fra han. Det er fremdeles mangel på respekt, noe jeg syntes alle bør ha til forhold(respekt altså). Endret 19. desember 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så lenge du er sterkere enn den nåværende typen hennes er det greit. Fra spøk til alvor, gi gass å flørt med henne, men gi deg mens leken er god og si til henne at du liker henne, men ikke har lyst til å ødelegge for hun og kjæresten. Tror du finner fort ut hvor hun vil da. Da gjør du det iallefall med litt mer respekt enn å bare ta ha fra han. Det er fremdeles mangel på respekt, noe jeg syntes alle bør ha til forhold(respekt altså). Respekt er vel en mangelvare i dagens samfunn! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jepp, det er sant. Forhold bør man ihvertfall respektere. Man respekterer som regel forhold mellom to kjente personer på skolen elns, som har en høy sosial status. Er det ikke slik? Mener jeg så slik på det på u-skolen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Dette er problemet med å ha fine damer Når man er ute på byn med dama, så er det en jevn strøm med selvutnevnte don juan'er som tydeligvis synes det er "sunt og naturlig" at de skal kunne komme med alle mulige slags tåpelige tilnærmelser hele jævla kvelden. Med en gang man snur ryggen til er de der, og noen ganger uten at man snur ryggen til. Prøv det i noen år (hvis du kan) og se hvor moro det er... Se det fra dama sin side også. Skal man forvente at damer skal være moralske klipper og ikke la seg påvirke når de blir konfrontert med alle slags rare tilbud med en gang de beveger seg utenfor døra? Sikkert kjempekult for damer som liker oppmerksomhet da... Problemet er at resten av befolkningen i slike situasjoner framstår som langt fra kule. Enten som siklende tullinger som har et uendelig behov for å understreke sitt eget libido eller som sjalu og mistenksom kjæreste. Uansett går det på verdigheten løs. Endret 19. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 En annnen mann med litt selvinnsikt ser an konkurransen før han legger an på en jente. Tilbud og etterspørsel.... Ser han at kjærsten til jenta har langt mer sosial verdi enn seg selv, vil de mest sannsynlig aldri prøve å legge an på jenta. Og her er problemet med sjalu typer. De ser ikke lenger på kjærligheten som tilbud og etterspørsel, og skal prøve å eie en annen person. Slaveri er ikke tillatt i Norge, og det burde slike snart forstå. Derimot må man da være et enda bedre tilbud til kjærsten sin, og om noen legger an på min dame går det ikke på verdigheten løs. Selv om jeg er sammen ei jente som de fleste ville gitt armen for å få, går ikke jeg rundt å prøver å eie henne. Joda, i ny og ne kommer det en som ikke helt har bakkekontakt og tror han er don juan, men han blir avfeid og totalt latterliggjort av kjærsten min. Jeg griper aldri inn. Jenter har 7 kommunikasjonssentere og vi menn kun 1. Og for å si det sånn, dama di har lagt merke til alle don juans som er i lokalet, lenge før du selv har gjort det. Og om hun er åpen for flørting med andre og mens du er der, bør du kanskje jobbe med deg selv og det tilbudet du er (for det må være elendig)... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jøss, hvor kom dét fra? Ta en chill pill kompis... Dette har ikke med å prøve å eie noen å gjøre. Det virker ærlig talt som du har laget deg endel meninger om meg som person og kjæreste, uten å ha grunnlag for det. Når har jeg sagt at kjæresten min flørter med noen? Hadde hun gjort det, så hadde jeg tatt det opp med henne, ikke personen hun flørter med. Du mener altså at menn alltid overveier kjærestens sosiale potensiale før de bestemmer seg for å legge an på en opptatt dame? Det tror jeg ikke. Dessuten er det ikke legitimt å prøve å ta kjæresten fra noen fordi man tror forholdet ikke fungerer, særlig hvis man er ute på byen og aldri har sett paret før. Forresten bør det legges til at alle forhold har fantastiske, bra og ikke så bra perioder. Later man som noe annet, så har man et forhold som aldri kommer til å vare. Skal man støtte at det er fritt fram for andre å utnytte midlertidige svakheter i et langvarig forhold for å bagge en annens kjæreste? Neppe... Det er en overfladisk fjortisholdning. Uansett blir dette en digresjon som har lite med mine argumenter å gjøre. Selv griper jeg også skjelden inn, med mindre fyren ikke tar et hint. Men er man i et forhold synes jeg at man har rett til å understreke litt når folk ikke godtar en høflig avvisning fra dama (når hun sitter og himler med øynene og sparker meg på leggen, så burde det være fritt fram for meg, ja?). Er det slik at jeg må være nødt til å gripe inn selv for at jeg skal kunne si at det er slitsomt? Det eneste jeg ber om er normal folkeskikk. Endret 22. desember 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå