Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere om noen prøver å bli sammen med kjæresten din?

Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Ville ikke likt at andre gutter prøvde seg på min kjæreste, ville heller i utgangspunktet holdt meg langt unda kjærestene til andre, spesielt om de er sammen med en god venn.

Men, om jenten er veldig flørtete og faktisk er ganske pågående på meg, eller det virker som hun egentlig vil litt ut av forholdet, så er det gogo. Bank av nåværende kjæreste er care, er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du syns det er greit å bli møtt av typen til dama med balltre og kniv, og 40 andre gubber neste dag, så funker det vell greit ;)

Neida.. Jeg syns det er jævlig idiotisk å prøve seg på en jente så lenge man vet hun er opptatt! Tenk hvis noen hadde prøvd seg på dama di? Hvordan ville du reagert liksom?

Lenke til kommentar

Hva er poenget? Hvis du stjeler dame til en unknown, da skal du ikke se bort fra at det skjer igjen. Ergo du blir også dumpet. Kult, eller hva?

Jeg synes også at det handler om respekt, folkeskikk. Man skal ikke prøve på jenter som er opptatte.

Lenke til kommentar

Vel, kan faktisk dele en egen erfaring med min eks;

Hun hadde type da vi fikk kontakt, over en historietime, går 3 vgs. Vi begynte å prate på msn, og sende meldinger, og hun hadde da en type som hun hadde hatt et 4 års forhold til. Jeg fikk tydlige signaler fra jenta, og tenkte at er hun villig til å gjøre noe med meg, mens hun har type, så kan hun ikke ha mye respekt for typen, og forhold kommer sikkert til å ende om ikke så lenge uansett.

Det gikk som det gikk, og etter kort tid ble vi kinda fuck friends. Det ble slutt mellom hun og typen hennes, pga meg, og etter litt tid ble vi sammen. Etter drøye 7 måneder inn i forholdet begynte hun å gi oppmerksomheten sin til en annen gutt helt ut av ingensteder. Og jeg visste av tidligere erfaring at det nå bare var et spørsmål om tid før jeg kom til å ende opp som den forrige eksen hennes. Så jeg gjorde det slutt.

Nå i dag så er hun halvveis sammen med denne nye gutten, og jeg angrer ikke et sekund på min beslutning.

Så moralen er; dropper hun typen sin for deg, så kan hun like gjerne droppe deg for en annen gutt. Stjeler jenter fungerer greit i ONS og fuckfriends forhold, men _IKKE_ til et seriøst langvarig forhold.

Lenke til kommentar

Synes det blir umodent, uhøflig og rett og slett slemt og veldig unødvendig å søke kontakt/flørte med en jenten man vet har kjæreste.

Men situasjonen blir veldig annerledes om man f.eks. blir godt kjent med en jente uten å vite at hun har kjæreste, eller at man f.eks. liker en jente godt, og hun får seg kjæreste, en annen enn deg.

Enig, anyone? Jeg sier dette pga det er logisk for meg, i tillegg vet at jeg når min eks får seg ny kjæreste kommer jeg til ha massive depresjoner.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er respektløst å prøve seg på ei som allerede har type. For meg er det helt uetisk, for jeg har opplevd akkurat det der selv, flere ganger. Og det er et helvette.

Tenk dere selv, hadde ikke dere blitt rimelig pissed om noen hadde gjort det samme?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke vitsen. Det fins 1 million andre å prøve seg på.

Enig i det her, dessuten så er det ganske respektløst ovenfor typen til dama.

Uansett om du er bestekompis med typa hennes eller om du aldri har møtt han.

Edit: DMN virker som en ganske ålreit kar forresten, hør på han ;)

Endret av v-gard
Lenke til kommentar
Hvorfor skal han ligge unna? han tvinger hun jo ikke?

et forhold krever begge partene, og er hun villig til å droppe typen sin over en hun såvidt kjenner, så fortjener typen bedre uansett.

Enig det der. Hvis dama mi hadde gått fra meg fordi hun ville rote med en random fyr, så får han bare få henne. Ikke det at jeg ikke hadde brydd meg, men hva ellers skulle jeg gjort? Kapre henne tilbake? tror ikke det gitt.

Lenke til kommentar

Det har riktignok blitt sagt flere ganger, men jeg henger meg på:

Dersom man ikke vet at damen er i et forhold så er det en litt annen sak, men det er veldig sant som det har blitt sagt flere ganger; dersom hun dumper den nåværende kjæresten sin for deg så kan hun like lett dumpe deg for en annen.

Når ei jente er i et forhold og møter en ny og spennende fyr som gir henne oppmerksomhet og bekreftelse, så er det jo klart at det kan friste. Men etter en stund i det nye forholdet kan man ikke se bort ifra at det fint kan skje igjen.. og igjen..

Jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste om du prøver deg på ei jente som allerede er i et forhold :)

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på situasjonen.

Hvis man nesten aldri har prata med jenta, men allikevel er interessert, og i tillegg vet at hun er opptatt, så syns jeg det bare er unødvendig å prøve seg på noe mer.

Det blir annerledes hvis man føler at man har blitt litt kjent med jenta, og sakte men sikkert har blitt interessert selv om du vet at hun har kjæreste. I alle fall hvis hun gir tegn på at hun liker deg veldig godt. Kanskje denne jenta er i et dårlig forhold som hun har prøvd å komme seg ut av før. Hvis hun forelsker seg i deg selv om hun har kjæreste, så gjør ikke det henne til en dårlig person. Det kan hende hun ble kjent med deg fra starten av fordi hun likte deg som en venn. Hvis man er i denne situasjonen og fortsatt er ung (ingen unger, hus, samboer, osv.), så må det være lov og bringe det videre på en eller annen måte.

Til slutt:

Selv om hun f.eks. blir sammen med deg og gjøre det slutt med kjæresten sin, så betyr ikke det at hun har lettere for å dumpe deg til fordel for en annen. Kanskje du gir henne mer enn den forrige kjæresten. Kanskje den forrige kjæresten ikke behandlet henne så bra, osv. Man skal ikke dømme noen for det de gjør, når man ikke kjenner til historien bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...