2fst4u Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei. hver gang jeg starter pcen min og den starter windows xp så dukker det opp en blåskjerm med en melding om noen filer som er manglende eller i stykker. Jeg har prøvd å formatere den, men når jeg da skal installere windows, så stopper den opp og jeg får den samme blåskjermen. dette har bare begynt å skje sånn helt plutselig uten at jeg har gjort noe uvanlig med maskien min. Så er det noen her som vet hva jeg kan gjøre for å få i gang pcen min? Alle forslag tas i mot med store takk. Mvh: Martin Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 må være noe feil på enten disken eller CD'en, siden du får den feilmeldingen når du formatterer. Du er sikker på at du ikke bare reinstallerer windows, men at all data blir slettet? det er en forskjell der. (beklager om jeg fornærmer, aner intet om ditt kunnskapsnivå) Lenke til kommentar
2fst4u Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 hehe. neida. du fornærmer meg ikke. Det jeg gjør er at jeg putter inn xpcden og ber den først formetere c-disken min hvor jeg skal ha operativsystemet. Så når den er ferdig med det ber jeg den om å installere winxp. Dette gjør den. Først laster den ned alle filene som skal til for å kjøre installasjonsprogrammet, dette tar jo en del tid, også starter den på nytt og begynner å installere selve windows. Dette gjør den helt til den kommer et stykke og da kommer blåskjermen. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvis du har 2 harddisker kan du prøve å sette den éne som master og installere på den....det funket ihvertfall for meg Lenke til kommentar
2fst4u Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 hmm....ok hørtes ut som en god ide. takk, men det er da ett problem. jeg vil ikke miste det jeg har på hardisk nummer to. men det kan jeg alltids klare å fikse. og....hvis ikke det funker, så er det vel hovedkortet mitt som er i ustand tror du ikke? takk for svaret Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hadde det samme problemet... Prøvde å skifte RAM, det funket... Kan prøve å se, vil ikke garantere noe... :-? Lykke Til! Lenke til kommentar
2fst4u Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 ja...kanskje, men jeg tviler litt egentlig. har to ram brikker og jeg prøvde mens jeg hadde tatt ut den ene og det samme skjedde, men jeg kan jo prøve. har noen brikker liggende faktisk. takk for svaret. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hadde samme feilen før. prøv å ta en kopi av XP cd'en, og kjør den istedet. Aner ikke hvorfor, men dette funka for meg.......... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Det du har på den andre disken vil fortsette å være der så lenge du ikke formaterer den. Og du kan installere XP uten å formatere Hvis Pc'en din fortsatt ikke er frisk etter å ha installert XP på en annen disk å satt den som master, tror jeg nok det er RAMen eller hovedkortet som er ødelagt Håper det funker da! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det du skal gjøre min venn.. er å gå inn i biosen og DISABLE den harddisken du IKKE skal installere på. Installer.. og aktiver den igjen. La kun den harddisken du skal installere på være "på" Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Under XP installasjonen skal du bli kunne dele harddisken din i flere partisjoner. F.eks kunne du delt en 40 GB HD i 2x20GB eller 4x10GB. Dersom du deler den i 2 kan du prøve å reinstallere XP på begge å se om den feiler på kun en av dem. Gjør den det er det vel trygt å si at det er en HD feil. Det koster i hvertfall ingenting .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå