Gå til innhold

Hva er minimum avstand(behagelig) fra skjerm til øye med 47" TV ? Edit: Se graf for alle skjermstørrelser / oppløsning / avstand

Anbefalte innlegg

Går helt fint å se på vanlig TV på 100" lerretet mitt, selv med vanlige TV-sendinger.

Rett og slett fordi kvaliteten ikke bryr meg like mye i slike tilfeller. Ja, du kan se at kvaliteten er dårlig, men gjør det virkelig så mye ved vanlig TV-titting?

Synes det er viktigere at kvaliteten er best mulig der det faktisk teller (blu-Ray filmer osv..)

Så jeg ville ihvertflal forsikret meg om at du sitter nærme nok, og ikke tenkt så altfor mye på om du sitter langt nok unna når det er TV-sendinger osv..

Blir ikke SÅ mye bedre ved å sette seg lengre bak uansett.

Ok, men jeg tenker mer på om det kan bli sviing, belastende eller ubehagelig i øynene hvis en sitter for nærmt i forhold til kvalitet / oppløsning.

Det finnes ikke noen riktig mal for dette og man kan få sikkert 10 forskjellige svar. Jeg og samboer syntes det er topp med 50T skjerm og 4 meter avstand mens min søster sliter voldsomt da hun sier at øynene hennes må flyttes grunnet for stor flate og blir sliten av dette. Hun valgte en 37 med samme avstand og syntes dette er helt perfekt. Dvs at det er umulig å gi korrekte råd til et annet menneske om dette da vi er veldig forskjellige... "kortet ned"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...