Gå til innhold

Helt ny mikrofon fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et headset med mikrofon til ca 500kr, men en dag sluttet mikrofonen å fungere så jeg tenkte at det var noe i veien med selve headsettet. Så i dag kjøpte jeg meg et nytt headset. Når jeg kommer hjem å plugger det i, så får jeg heller ikke det headsettet til å fungere.. eller det vil si, lyden fra f.eks musikk og spill fungerer som den skal, men mikrofonen er helt stille. Har selvfølgelig prøvd alt av innstillinger og forskjellige hull på lydkortet/hovedkortet, men til ingen nytte. Har f.eks sett at micen ikke er mutet og jeg har prøvd å skru alt av volume på max.

Jeg har Windows Vista, noe som jeg ikke er så fryktelig kjent med. Men det burde fungere ganske greit spørr du meg. PCen er så godt som ny og som sagt så er headsettet helt nytt. 2-3 timer gammelt.

Hvis noen kunne komt med forslag eller forklaringer på hvordan innstillinger skal være så hadde det vært glitrende. Rett og slett en julegave fra dere til meg om dette hadde funket. Sykt lei av mikrofoner som ikke "virker".

Takk på forhånd!

Edit: Den gamle mikrofonen sluttet å virke på en annen PC. Har aldri hatt en mikrofon som funker på den nye PCen. Så jeg tolker det som om at det er innstillingene som er feil.

Endret av Andebass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iregnet at det er et helt nytt headsett er det kanskje ikke verdt å prøve det på en annen pc. Men er jo en mulighet hvis alt håp er ute.

Før det ville jeg; om du har en stasjonær pc, funnet ut hva slags hovedkort du har og googlet etter en lyddriver til kortet. Om du kobler mikken i et lydkort så gjør du det samme med det. Hvis du kobler hele stasen i en laptop, ville jeg googlet etter en lyddriver til laptop modellen din.

-LC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...