Detoxer Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har tenkt til å legge kabel opp til rommet mitt, slik at jeg får kabel-tv der. Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid? Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har tenkt til å legge kabel opp til rommet mitt, slik at jeg får kabel-tv der.Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid? Vil nok anbefale deg og få tak i noen passende TC og feste den med. Stift er nok ikke det beste, blir neppe noe pent og kan nok skade isolasjon i verste fall klemme kablen kraftig og gjør at kablen ikke yter som den skal. Lenke til kommentar
Detoxer Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Har tenkt til å legge kabel opp til rommet mitt, slik at jeg får kabel-tv der.Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid? Vil nok anbefale deg og få tak i noen passende TC og feste den med. Stift er nok ikke det beste, blir neppe noe pent og kan nok skade isolasjon i verste fall klemme kablen kraftig og gjør at kablen ikke yter som den skal. TC er en type letti? Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har tenkt til å legge kabel opp til rommet mitt, slik at jeg får kabel-tv der.Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid? Vil nok anbefale deg og få tak i noen passende TC og feste den med. Stift er nok ikke det beste, blir neppe noe pent og kan nok skade isolasjon i verste fall klemme kablen kraftig og gjør at kablen ikke yter som den skal. TC er en type letti? Du vet de hvite plast klipsene med en spiker/ eller liten stift i gjennom. Det er en TC. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 så lenge du bruker riktig type stift og stiftepistol, og gjør det riktig, er det ikke noe problem med stifter, og blir myyye penere og kjappere enn TC Lenke til kommentar
xqus Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) så lenge du bruker riktig type stift og stiftepistol, og gjør det riktig, er det ikke noe problem med stifter, og blir myyye penere og kjappere enn TC Japp, null stress så lenge det ikke er snakk om 100meter, med dårlig signal i utgangspunktet. Jeg ville heller lagt mer energi ned i å bruke en god kabel, enn hvordan jeg hadde festet den til veggen. Stifting er en veldig vanlig metode blandt kabel tv installatører. Endret 21. desember 2008 av xqus Lenke til kommentar
Detoxer Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg gikk for TC. Jeg syns det ble veldig fint, og siden kabelstrekket var på over 30 m la jeg til en antenneforsterket på slutten. Bildet er krystallklart:) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 flott at bildet ble bra! For trådens skyld, vil jeg presisere, at det riktige stedet å ha forsterker. Er ikke på enden av strekket, men begynnelsen, på den måten forsterker man opp et godt signal. Istedet for et dårlig, hvis det funker med forsterker på enden, er sjangsen stor for at, du egentlig ikke trenger forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå