Gå til innhold

Skadelig å stifte koax?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å legge kabel opp til rommet mitt, slik at jeg får kabel-tv der.

Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid?

Vil nok anbefale deg og få tak i noen passende TC og feste den med. Stift er nok ikke det beste, blir neppe noe pent og kan nok skade isolasjon i verste fall klemme kablen kraftig og gjør at kablen ikke yter som den skal.

Lenke til kommentar

Spørsmålene mine er: Er det skadelig for kabelen å stifte den fast til veggen? Vil man få dårligere bilde på TVn over tid?

Vil nok anbefale deg og få tak i noen passende TC og feste den med. Stift er nok ikke det beste, blir neppe noe pent og kan nok skade isolasjon i verste fall klemme kablen kraftig og gjør at kablen ikke yter som den skal.

TC er en type letti?

Lenke til kommentar

TC er en type letti?

Du vet de hvite plast klipsene med en spiker/ eller liten stift i gjennom. Det er en TC.

Lenke til kommentar
så lenge du bruker riktig type stift og stiftepistol, og gjør det riktig, er det ikke noe problem med stifter, og blir myyye penere og kjappere enn TC

Japp, null stress så lenge det ikke er snakk om 100meter, med dårlig signal i utgangspunktet. Jeg ville heller lagt mer energi ned i å bruke en god kabel, enn hvordan jeg hadde festet den til veggen. Stifting er en veldig vanlig metode blandt kabel tv installatører. :)

Endret av xqus
Lenke til kommentar

flott at bildet ble bra!

For trådens skyld, vil jeg presisere, at det riktige stedet å ha forsterker. Er ikke på enden av strekket, men begynnelsen, på den måten forsterker man opp et godt signal. Istedet for et dårlig, hvis det funker med forsterker på enden, er sjangsen stor for at, du egentlig ikke trenger forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...