Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge vokser lillemann?

Gjest nervæs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 16 år. det er nå ca. 1-1 1/2 år siden jeg kom i stemmeskiftet. Ja, jeg kom ganske sent noe som ligger i familien. For halvt annet år siden eller kanskje 2 år(?) siden husker jeg at jeg målte lillemanns lengde da jeg hadde ereksjon. Da målte den 7,5 cm i lengde, I dag måler den maks 12 cm og 10 cm i omkrets.

Spørsmålet mitt er som følger, hvor mange år kommer den til å vokse? Ligger jeg ann til å få en liten pikk når den er ferdig utvokst? Kan (svært) trang forhud gjøre at penisen hindres å vokse i lengden? Eller strekker skinnet seg etter hvert som den vokser?

Fint om jeg får seriøse svar, jeg er ikke noe forumtroll!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veksten i bredden begynner ca i 13-årsalderen. Når en gutt kommer i puberten, etter at testiklene begynner å utvikle seg,akselererer veksten av penis, sammen med resten av hans genitalier. Penisen vokser i lengde frem til omtrent 18 års-alderen. Gutter er i tillegg født med en tynn hudfold som dekker glans (må ikke forveksles med forhuden). Når penis begynner å vokse under puberteten, svekkes denne hudhinnen gradvis og vil til slutt revne rundt roten av glans. Dette kan skje helt ubemerket eller kan observeres direkte om den utsettes for påkjenning av f.eks. fingre

Lenke til kommentar

Men jeg har hørt at penis kan vokse i 5 år, stemmer dette? Hos meg har den vokst i 1 1/2 år+ kanskje?

Er det sånn at hvis du kommer i puberteten sent som vokser den kortere siden den stopper å vokse når man er 18? Eller vokser den til man 25 hvis man kommer i puberteten som 20 åring :p ?

Tror dere jeg har noe å bekymre meg for med tanke på lengden/bredden når den er ferdig utvokst?

Lenke til kommentar
Men jeg har hørt at penis kan vokse i 5 år, stemmer dette? Hos meg har den vokst i 1 1/2 år+ kanskje?

Er det sånn at hvis du kommer i puberteten sent som vokser den kortere siden den stopper å vokse når man er 18? Eller vokser den til man 25 hvis man kommer i puberteten som 20 åring :p ?

Tror dere jeg har noe å bekymre meg for med tanke på lengden/bredden når den er ferdig utvokst?

Du er sikkert litt "sent utviklet".

Men utifra det som står skrevet om dette begynner den å vokse i 13-årsalderen...

Og er "fullvokst" ved 18-års alderen.

Det vil si at den i gjennomsnitt vokser i ca 5 år..

I ditt tilfelle da til du er ca 20... Så det er ingen grunn til bekymring... Men

skjønner du er opptatt av dette!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...