Migrene1 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har nå gått til innkjøp av Dynavoice F6 for å bruke midlertidig, til lommeboken tillater å kjøpe større og bedre høytalere. Tenkte da på DALI Concept 6 eller noe i den duren. Over til greien. Trenger en god Receiver eller forsterker(med HDMI helst) som vil fungere greit med F6 og supert med noen bedre jeg kommer til å kjøpe med tiden. kan bli opp i 5-10 tusen kr klassen. vil bygge på ganske bra med andre ord. Takk:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Å gå fra F6 til concept 6 er nok ikke den oppgraderingen du vil merke aller best; men over til receiveren: Onkyo og Yamaha bør i denne prisklassen ha krefter til å drive tyngre last. Yamaha RX-V1900 og Onkyo TX-SR806 er hete kandidater. Lenke til kommentar
Migrene1 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Tenkte en receiver til max 5000.- nå, og høyttalere til max 10.000,- i fremtiden en gang. Går det? har ikke så mye penger å rutte med for tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 For 5000,- er Yamaha RX-V663 et glimrende valg. Lenke til kommentar
Migrene1 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Faktisk dem jeg har sett mest på, og det virker som man får mye for penga. Har du noen høyttalere å anbefale i prisklassen rundt 7000,- ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Faktisk dem jeg har sett mest på, og det virker som man får mye for penga. Noe man også gjør. Det er langt fra tilfeldig at denne står i racket mitt. Har du noen høyttalere å anbefale i prisklassen rundt 7000,- ? JBL ES80 Dali concept 8 Klipsch RF62 Det er litt vanskelig å komme med en anbefaling så lenge jeg ikke vet hvilken "type" lyd du liker (mye bass etc.). YH631F er også en høyttaler som skal gi meget mye for pengene. Finishen er også i en klasse for seg selv. Endret 19. desember 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Johnny Ointment Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Tar opp denne tråden jeg, istedet for å starte en ny. fLeReK: Har du prøvd disse høttalerne du linker til? Kan du i så fall fortelle litt om forskjellene på de. Er selv på utkikk etter et frontsett i denne prisklassen. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Klipsch RF62 + RC62, men så snublet jeg over denne tråden og dine tre tips. Skal brukes til min kommende hjemmekino (bygging starter straks) på ca 12 kvm. Ikke store greiene, men man tager hva man haver... Har enda ikke bestemt meg for hvilken reciver jeg skal gå for, men har sett litt på Yamaha RX-V663. Denne har jo fått utrolig mye skryt. Hvordan vil den passe til Klipsch settet evt. noen av de andre du tipset om? Forslag til andre recivere som kanskje passer bedre, mottas med takk. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 En reciver er med på og "farge" lyden, så høytalerne og reciveren burde passe sammen, riktignok vil du få et godt ressultat med de fleste kobinasjoner, men det kan være noe og hente ved og velge noe som matcher godt. Yamaha er et godt valg og går for og levere veldig nøytral lyd. Ser mange har både Yamaha og Onkyo sammen med høytalere fra Klipsch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er heller ikke uten grunn, da Klipsch bruker forsterkeri fra Yamaha for å teste sine høyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå