inaktiv000 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har mulighet til å installere den utgaven jeg vil på en ny PC. Den har AMD Phenom-prosessor. Vil ytelsen bli bedre med 64 bit? Kan det bli driverproblemer eller andre ting? Det er til HTPC-bruk, og det er viktigere at ting "bare fungerer" enn at det går 10% raskere. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Sjekk først at prosessoren har 64-bit systemet på lik linje med hovedkortet. Så, de fleste hardware komponenter har 64-bit støtte eller en egen driver for 64-bit system. Når det kommer til programmer så jeg er ikke sikker. I og med at de fleste programmer er laget på grunnlag av 32 er det få som kommer til 64. Derfor vil du av og til finne det vanskelig og finne programmer til OS'et ditt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 32-bit programmer skal fungere smertefritt i 64-bit, men drivere må være 64-bit også. Jeg har ikke hatt noen problemer med min Vista 64-bit. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jasså? Jeg trodde ikke at 64 hadde en slik tilbake bits kompatibilitet, men nå fikk jeg et nytt inntrykk av 64! Enkelte programmer tilbyr jo også egen 64-støtte eller programmer laget spessielt for 64 som iTunes for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå