kommer Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har hatt en Fujitsu simens pc som det følgte med en recoverycd med win xp sp2. Når har jeg byttet hovedkort og nesten alt annet i den pcen. Kunne jeg brukt den cden på den nye dataen? ville det vært lurt? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 pc'en blir sett på som nytt, etter all den bytting. så du må nok belage deg å kjøpe en nye lisens etter dagens regler. Reglene for hvilke hardware endringer som krever ny lisens om man har en Windows OEM lisens er avklart, og her er de: En OEM-lisens er maskinbundet og kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter. Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves.. Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves. Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at dette utløser behov for ny Windows-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows lykke til Lenke til kommentar
kommer Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ok takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå