Teodor1979 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Har 2 stk 7800GTX liggende og tenkte jeg skulle bygge en "light" spille-pc som kan drive spill i lavere oppløsninger. Noen som har et tips på hovedkort med SLI? Samme om det er Intel eller AMD bare CPU'en er mulig å få tak i Endret 15. desember 2008 av TXD1979 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Dette kortet er vel ganske greit. Har en kamerat som har det og det fungerer helt fint hos han. Riktignok så har han ikke kjørt SLi (kanskje prøvd 1 gang, er ikke sikker). Vet ikke helt om du vil regne det som billig, men det er da nokså billig. Du kan også bruke en litt billig Core2Duo prosessor, per dags dato så egner de seg bedre til spill enn AMD sine prosessorer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Siden det er gamle 7xxx kort så kan ALLE Intel hovedkort på Socket 775 sokkel brukes til SLi. For her finnes det hackede drivere du kan bruke som lar deg dundre med SLi på X38, X48 og P45. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Takk for tips til dere begge Det siste der har jeg aldri hørt om. Funker det fint med de hackede driverne også? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De skal vel fungere, men nå er jo ikke x38 og x48 hovedkort særlig billige, siden det er toppserien til Intel det er snakk om. P45 er noe billigere, men det er vel fortsatt dyrere enn litt eldre nForce hovedkort. Nå vet jeg at 007CD ikke er så glad i nForce og vil gjerne anbefale intel istedet, men nå vet jeg ikke om intel hovedkort med crackede drivere vil være bedre til SLi enn et hovedkort med nvidia chipsett Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det var en her på forumet som kjørte ett slikt oppsett på ett X38 hovedkort, nå husker jeg ikke navnet for jeg så bare maskinoppsettet i signaturen hans. Sitter selv på pakken for å kjøre hacket SLi, dessverre har jeg ingen GeForce 7xxx kort i PCI-E formfaktor så jeg kunne testet det men det finnes, eneste problemet som jeg ser er at du kanskje ikke kan bruke nyere drivere, ikke at det spiller stor rolle heller da, for Nvidia lager neppe forbedringer for de gamle 7xxx serien lengere med de nyeste driverne. Jo, jeg og nForce er ikke kompiser, og jeg snakker av både hva jeg har hørt og av erfaring. Jeg har faktisk ett 780i fra ASUS og maken til møkkajobb skal man lete lenge etter. GDI Raptor vil hevde at det ikke er ett problem med minnekontrolleren men FSB'n, vell han kan komme hit og si det til mitt 780i, så kanskje det hører på han Uansett, historien bak disse hackede driverne var faktisk en begrenset SLi lisens til eldre ALi brikkesett, nå tror jeg ALi er ute av buisness og har ikke hørt noe mer om deres brikkesett. Med litt fiksing av denne lisensen og deres driver filer så har de fikset en patch som tillater SLi på alle hovedkort med PCI-E, eneste er at du vil ha korrekt oppsett, P35 egner seg IKKE til SLi for eksempel grunnet måten PCI-E lansene er oppsatt (Bare se hvordan Crossfire funker på P35, samme ville hendt med SLi) Ytelses messig ville Intel sine brikkesett vært bedre. 780i for eksempel er rent og holdent SKROT på SLi siden, du har 16x PCI-E 1.1 til skjermkortene som er koblet på NF200'n, det er en av grunnene til at X58 viste en SLi boost over andre plattformer. Nvidia har gjort en god del hackjobs på PCI-E siden og dette vises også i 790i og AMD brikkesettene. Intel og AMD har derimot operert med ganske så mye mer rene PCI-E lanes istedet for å dele opp og lage flere av en slik som Nvidia har gjort, så derfor vil jeg si at Intel er det bedre valget her om du vil ha Socket 775. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ser ut til at jeg ender med broderen sitt Asus P5N-E SLI, men takker likevel for tipsene! Har selv hatt problemer med Nvidia og SLI på et EVGA 680i SLI, så skepsisen til Nvidia hviler også i mitt hode. Satser på jeg er heldig med Asus P5N-E SLI og unngår problemer. Dette kortet har visst vært ganske ok etter BIOS-oppdateringene som har kommet etter hvert. Begynnelsen var etter det jeg har lest på diverse forum et HELVETE!!! Både med minne-problemer, fsb, cpu og SLI. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Da er det bare å kondelere faktisk... Jeg føler i allefall med deg og er glad jeg har Intel hovedkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Har hatt "gleden" av å teste 3 ulike hk med nVidia chipset for Intel S775. Ett P5N-E SLI (råbillig faktisk), ett MSI 750, og XFX 780i. Asus hk'et funket aldeles utmerket faktisk, de to andre var "useless.com". Så ja, P5N-E SLI kan jeg faktisk anbefale. (Kjørte 2x8800GT + E8400). Men jeg kan ha hatt flaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå