morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) har mulighetene å velge mellom: WEP WPA pre shared key WPA RADIUS og hva vil "Enable 802.1x Authentication" si regne med det er WPA pre shared key som er best å velge. men skal jeg bruke : WPA(TKIP) WPA2(AES) WPA2 Mixed Endret 15. desember 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 WPA RADIUS krever egen radius server, så den er uaktuell for de fleste. Bruk WPA-PSK, med WPA2(AES) hvis alle maskinene som du har kan bruke det. Hvis ikke, bruk WPA2 Mixed. 802.1x er autentisering med sertifikat. Foreløpig så er dette ekstremt krøkkete å håndtere for annet enn stasjonære maskiner som bare er tilkoblet det samme nettverket hele tiden, så det anbefaler jeg at du venter et år eller to med. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 setta WPA2 Mixed og det fungerer på alle maskiner som skal bruke det trådløse nettverket. EDIT: byttet til WPA2(AES) da jeg så dette. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 på brannmurn i rutern hva burde jeg hake av der av disse? Ping of Death : Discard Ping From WAN : Port Scan : Sync Flood : Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Første og siste! Har du skaffet deg Jensen Scandinavia AL3800? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 nei, en edimax BR-6504n trur eg det e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå