Gå til innhold

Forslag til Vannkjøling.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenkt å gå til innkjøp av vannkjøling og hadde først tenkt på å kjøpe Thermaltake Aquarius II-settet, men ombestemte meg da jeg forsto at jeg ikke ville ha muligheten til å bygge ut uten å skifte det meste.

 

Så jeg tenkte at jeg skulle kombinere Black Ice Extreme med http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet279.htm

 

Noen som har noen formening om dette? Vil dette holde til å kjøle maskinen min? (se sig).. Om dere har noen bedre tips så hadde det vært flott. Har ikke mer penger til dette enn 1650kr som mitt forslag vil koste. Frakt er da ikke lagt til. Vifte, vanntank og water wetter har jeg fra før av.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo slenge på en blokk til skjermkortet ditt og om du har gryn nok.

1048 er mer en sterk nok for kun prosessor og evt. skjermkort så du kan evt. spare litt på å gå ned til 1046

 

Må kanskje ha en vanntank om du ikke planlegger å sette pumpa i en isboks eller no i den dur.

 

trenger kanskje noen overganger mellom pumpe og til å feste slangen på.

(jeg måtte ha det på mitt innovatek system.)?

Lenke til kommentar

Nå er det nok ikke spesielt mye rimeligere om en kjøper det settet utenom pakkeløsningen.

 

Magnum blokkene er svært gode, kan anbefales på det sterkeste. Ville nok ha vurdert GF4 blokk og chipset blokk. Men desverre ser det ikke ut til at 3dfxcool har de inne. Trolig kommer det noen nyheter snart (fra asetek mon tro? ;) ).

 

Ellers er DD Z-chip og GF4 kjølere også ett godt valg om du skal kjøle andre ting enn CPU (disse fås kjøpt hos netconnection).

Lenke til kommentar

Har vurdert å bygge ut systemet etter vært det var derfor jeg ombestemte meg når det gjaldt Thermaltake-settet.

 

Akkurat nå så er kontoen litt skrapt så noe annet en cpu har jeg rett og slett ikke råd til enda. Har tenkt på nb og gpu, men får bare takle bråket

(Pov 4200XP er ikke akkurat stille)

 

Men den egentlige grunnen til at jeg postet dette var for å spørre om radioatoren holdt til formålet?

 

Har som sagt ikke penger til noe dyrere og Magnum blokken skal jeg ha!

 

Huff, livet er dyrt

 

Må kanskje ha en vanntank om du ikke planlegger å sette pumpa i en isboks eller no i den dur.

 

Stonescream, hvis du leser mitt første innlegg så står det der at jeg har vanntank. :wink: Men er egentlig ikke sikker på om jeg skal bruke den.

Hadde egentlig tenkt å kjøre systemet uten (Har glemt ordet for dette? Anyone?

 

Men takk for råd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...