Gå til innhold

Perfekt skjermkort til HTPC?

Woods

Anbefalte innlegg

Hei,

først: jeg har søkt via forumet og google for å finne tilsvarende innlegg, men der fant jeg overraskende lite.

Jeg er på jakt etter et nytt skjermkort til HTPCen. Kortet må være velegnet til 1080P og generelt sett ha gode HD egenskaper. Det hadde også vært en fordel med et kort som sender lyd og bilde via HDMI.

Noen som kan hjelpe? Har ikke fulgt med på skjermkort trenden siden jeg gikk til innkjøp av 8800GTS.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om PCen ikke vil bli brukt til spilling så kan du gå for eksempel for dette kortet her.

Det finnes alternativer som er enda litt billigere. Her.

ATi har ihvertfall ingen problemer med å sende lyd og bilde over HDMI. På mange kort så følger også det med en DVI til HDMI adapter.

Lenke til kommentar

Det vil greie videoaksellerasjon enda bedre enn de to andre kortene samt at du vil få god ytelse i spill. (De kortene jeg linket til vil heller ikke ha problemer med 1080p).

Ulempene blir da: et par ganger høyere pris, høyere strømforbruk, utvikling av mer varme og støy som vil komme fra viften. Høyere strømforbruk innebærer at du må ha en strømforsyning som vil greie å dra dette kortet, noe som kommer også an på hva du ellers har i maskinen din.

Om du har planer om å spille så er Radeon 4850 et godt valg. Om du vet at du ikke kommer til å spille i det hele tatt, men bare se på HD film, så vil alternativene mine være mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...