Gå til innhold

The Crow får en remake....


AvidGamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Remaker stjeler sjarmen fra gode gamle kult-klassikere. Amerikanerene må absolutt klare å suge ut de siste kronene fra hvert eneste filmkonsept her i verden. Ofte stjeler de også oppmerksomheten til gode filmer. For eksempel utenlandske filmer som blir suksesser i hjemlander sitt. Som regel blir disse utgitt i USA først etter remaken har kommet ut. Dermed får ikke de filmene som faktisk er originale, og ofte også de beste, mye mindre oppmerksomhet enn det de fortjener. Ofte vet ikke fjortisene at det finnes en original engang.

Lenke til kommentar
Nei, den kan tvert i mot bli bedre! Hvis man ser hvor patetisk det går an å lage en film ut i fra det samme materialet, setter man gjerne pris på hvor god originalen var. Hvis remaken derimot er bra har ingen skade skjedd der heller.

 

Jau, det er sant. Men nå har The Crow ikke vært så helding med etterfølgere eller TV serier...er nok bare redd for å se enda mer av samme mønster...og med Stephen Norrington bak rattet er det fare for det....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Remaker stjeler sjarmen fra gode gamle kult-klassikere. Amerikanerene må absolutt klare å suge ut de siste kronene fra hvert eneste filmkonsept her i verden. Ofte stjeler de også oppmerksomheten til gode filmer. For eksempel utenlandske filmer som blir suksesser i hjemlander sitt. Som regel blir disse utgitt i USA først etter remaken har kommet ut. Dermed får ikke de filmene som faktisk er originale, og ofte også de beste, mye mindre oppmerksomhet enn det de fortjener. Ofte vet ikke fjortisene at det finnes en original engang.

Tss. Får orginalen mer oppmerksomhet hvis remaken ikke blir laget? Nei, men folk vil bli mer interessert i å se orginalen, siden de hører at det er en remake. Det samme gjelder med fjortisene, de finner ut at det finnes en orginal når de hører det er en remake. Men flesteparten av disse vil uansett si at filmen er elendig uten å ha sett den, fordi den er gammel.

Lenke til kommentar
Remaker stjeler sjarmen fra gode gamle kult-klassikere. Amerikanerene må absolutt klare å suge ut de siste kronene fra hvert eneste filmkonsept her i verden. Ofte stjeler de også oppmerksomheten til gode filmer. For eksempel utenlandske filmer som blir suksesser i hjemlander sitt. Som regel blir disse utgitt i USA først etter remaken har kommet ut. Dermed får ikke de filmene som faktisk er originale, og ofte også de beste, mye mindre oppmerksomhet enn det de fortjener. Ofte vet ikke fjortisene at det finnes en original engang.

Tss. Får orginalen mer oppmerksomhet hvis remaken ikke blir laget? Nei, men folk vil bli mer interessert i å se orginalen, siden de hører at det er en remake. Det samme gjelder med fjortisene, de finner ut at det finnes en orginal når de hører det er en remake. Men flesteparten av disse vil uansett si at filmen er elendig uten å ha sett den, fordi den er gammel.

Ja, de ser den for det den er - en skikkelig dritfilm.

Lenke til kommentar
Ofte vet ikke fjortisene at det finnes en original engang.

Akkurat det er jeg veldig glad for i mange tilfeller.

Godt poeng. Men det er allikevel irriterende at de ikke får oppmerksomheten de fortjener. På en quiz på en Halloween-fest jeg var på ble det spurt om hvem som regisserte Halloween. Jeg svarte John Carpenter, og fikk feil fordi det selvsagt var Rob Zombie som hadde laget den :thumbdown: Og de som hadde laget quizen visste ikke engang at det fantes en original...

Lenke til kommentar
Godt poeng. Men det er allikevel irriterende at de ikke får oppmerksomheten de fortjener.

 

Jeg tror snarere en original får mer oppmerksomhet hvis en remake lages.

 

Nistelrooy: Jeg tror han mente at The Crow er en drittfilm fra før.

Jeg ordla meg litt feil... Det jeg mener er at det er urettferdig at en remake som ikke nødvendigvis er bedre enn originalen får så mye mer oppmerksomhet enn originalen som tross alt lagde konseptet og fant opp idèen. Jeg hadde likt det mye bedre om de bare ga den ut på nytt med et bedre cover og mer ekstramateriale, så den kanskje hadde blitt mer populær på den måten. Særlig det at remaker ofte blir gitt ut i USA før originalen er i mine øyne en skandale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...