Kurupt Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Dette er maskina mi: Abit kg7 Athlon t-bird 1400 2*256MB DDR Point of View Geforce3 64MB IBM 60GB HD + annet stash Skulle prøve å overklokke litt i dag. Begynte med å sette opp multiplieren til 11,5 Da gikk CPU på 1533mhZ. Jeg restarta maskina og alt virket bra. Så økte jeg FSB til 138 bare for å teste. Da jeg restarta ville ikke maskina starte skikkelig. Maskina jobber i ca. 10 sek. deretter går den bare. Alle vifter går. Skjermen derimot er svart med melding om please check the signal cable. Har testet med en annen skjerm denne virket heller ikke. Jeg får ikke gjort noen ting. Noen som har noen ideer. Jeg kan ikke så mye om data selv så jeg trenger hjelp. Er hovedkortet ødelagt?? Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei! Prøv å nullstille BIOS, du gjør dette ved å flytte på CMOS-jumperen... se i manualen til kortet. Hvis du gjør dette skal det ikke forundre meg om alt blir bra igjen! -Eivind Lenke til kommentar
sircam Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Gjør følgende: Slå av maskina, ta ut strømkabelen, ta ut batteriet på hovedkortet noen sekunder. Sett inn batteri og strømkabel igjen, og fyr opp! Bios vil nå laste default instillinger. Lenke til kommentar
Kurupt Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Maskina funker igjen. Thx alle sammen. Mekka på CMOSen og den virka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå