mrs.robinson Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har all film/muiskk på en mediaserver og tenkte å streame mediainnholdet til hjemmekinoen/flatskjermen. Flyttet serveren ut fra stuen for å mindre støy og generelt mindre stash midt i stuen. Ønsker derfor en elegant måte å spille av musikk (veldig mye flac) og filmer. LCD skjermen kjører full HD og da må jeg nesten også ha muligheten for å streame full HD kvalitet. Er veldig usikker på hva jeg skal gå for om dagen. Noen som har testet Asus EEE Box? Hvordan kjører den film? Klarer den HD oppløsning? Hva med HDX 1000? Popcorn 110? På de to siste så kan jeg vel også surfe for å sjekke nyheter, mail etc? Tenkte jeg skulle komme utenom å gå for en selvbygd løsning fra scratch nå som disse tre er så rimelige. Om noen har andre annbefalninger så ltter jeg gjerne. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har selv PH A-100, og den funker til det den skal forsåvidt. Har litt problem med hdmi switching for tiden. F.eks at jeg slår den på så kommer ikke bilde, må da slå av og på en gang til så kommer det. Men værst med den er når neo henger seg, da MÅ du bak å nappe ut strømmen og inn igjen. HDX 1000 er i grunn basert på akkurat det samme som PH, og har samme grunnliggende software. Dette har de fleste media maskinene som eksisterer per idag, men med forskjeller selvfølgelig. Jeg har selv kikket på HDX, den ser mye finere ut enn PH og jeg har ikke funnet noe dumt angående den enda. Hjemmekino har testet TviX M6500-A og sier den er blant de beste. Jeg selv ville prøvd TviX sin, grenseutsnittet ser mye bedre ut, denne kan gjøres bedre ut i PH og, men da må du ha en harddisk i boksen så du kan legge skins på. Men stabilitet er det som kommer fremst i rekken her og da trur jeg det er bedre å begynen med TviX enn PH. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Har selv PH A-100, og den funker til det den skal forsåvidt. Har litt problem med hdmi switching for tiden. F.eks at jeg slår den på så kommer ikke bilde, må da slå av og på en gang til så kommer det. Men værst med den er når neo henger seg, da MÅ du bak å nappe ut strømmen og inn igjen. HDX 1000 er i grunn basert på akkurat det samme som PH, og har samme grunnliggende software. Dette har de fleste media maskinene som eksisterer per idag, men med forskjeller selvfølgelig. Jeg har selv kikket på HDX, den ser mye finere ut enn PH og jeg har ikke funnet noe dumt angående den enda. Hjemmekino har testet TviX M6500-A og sier den er blant de beste. Jeg selv ville prøvd TviX sin, grenseutsnittet ser mye bedre ut, denne kan gjøres bedre ut i PH og, men da må du ha en harddisk i boksen så du kan legge skins på. Men stabilitet er det som kommer fremst i rekken her og da trur jeg det er bedre å begynen med TviX enn PH. Etter å ha lest på flere forum så ser jeg at det kun er Tvix som vil spille blant annet flac. Ser også at Asus EEE box kommer i ny og forbedret versjon med et annet skjermkort slik at HD film vil kjøres uten å dra CPU kraft og uten hakking. Når jeg dda får dette og full pc frihet i en så liten eee Box! så venter jeg nok en noen uke til den er i salg ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå