wood nymph Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei! Trenger litt tips fra noen som har vært i denne situasjonen før. Jeg syntes ikke det er rart eller noe slikt, jeg vet bare ikke helt hva jeg skal si. Jeg skjønner på henne at hun vil snakke om det, men jeg vil ikke si noe galt. Noen som har erfaringer de kan snakke ifra? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det er et godt tegn at hun vil snakke om det, for da er hun villig til å vise sin lesbiske legning uten å "skamme" (fant ikke noe bedre ord) seg for det. Dette har gjort ting lettere, og som en venninne du er, er det rett og slett bare å høre på hva hun har å si. Lytte. Lytte godt til hva hun har å si. Hvis du i det hele tatt sier noe som hun oppfatter som "galt", så mener du sikkert ikke vondt med det, for du er jo bare uvant med situasjonen? Jeg var mer uheldig på min del. Jeg konfronterte min venn, som er homofil, for noen år siden. Og det var ikke lurt trekk i det hele tatt. Han ble opprørt og da sur på meg i en nokså lang periode, før vi ble venner igjen. Han ville rett og slett fortelle det selv. Men nå har han et relativt fint liv og er ikke redd for å vise sin seksuelle legning. Nå er denne erfaringen kanskje ikke så mye hjelp for deg, men en ting er sikkert: Lytt på hva hun har å si. Ikke vær redd for å si noe galt. Vær der for henne. Håper det hjalp litt... Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Det hjalp, takk Jeg skjønner også veldig godt at hun vil prate, men hun vil ikke si det av seg selv. Hun sier hele tiden; spør spørsmål om det er noe. Og jeg gjør det, men siden min erfaring ikke er stor vet jeg rett og slett ikke om hva mer jeg kan spørre om. Det blir de samme spørsmålene om og om igjen. Det kan jo hende at det er like greit hvis følsene hennes forandrer seg hyppig(?) Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hmm... dette virket da litt rart? Hun vil prate, men det er du som må ta initiativ til det? Men det at hun sier at du skal bare spørre om det er noe, kan være et tegn på at hun ikke står helt "fritt" ennå til å snakke om det, men er godt på vei i hvert fall. Det er her du kommer inn. Ikke bekymre deg om nye spørsmål som du kan stille henne, men heller hjelpe henne til å få ut det hun vil få ut i form av ord. Kanskje spørre henne om det er noe mer i tankene hennes, enn å stille spørsmål selv? Som sagt, lytt på hva hun har å si, og kanskje si litt noe selv, og hun vil da gradvis åpne seg mer. Det er fint om du "sjekker" henne jevnlig for å se åssen hun har det, da disse følelser kan gjøre så mangt med en. Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takk for råd, det hjelper meg veldig Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei! Trenger litt tips fra noen som har vært i denne situasjonen før. Jeg syntes ikke det er rart eller noe slikt, jeg vet bare ikke helt hva jeg skal si. Jeg skjønner på henne at hun vil snakke om det, men jeg vil ikke si noe galt. Noen som har erfaringer de kan snakke ifra? Vær ærlig. Fortell at du synes det er dritrart, litt skummelt men allikevel ok. Ikke vær redd for en klem, og ellers bare vær en fordømt vanlig person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå