HLSolbjorg Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Som tråden sier. har vurdert vannkjøling en stund, men aldri bestemt meg Drar en del på LAN, og vet ikke om det er "trygt" med så mye bevegelse, at slanger kan løsne litt etc... Så, noen som har noen forslag til hvilken jeg kan kjøpe? (evt om ejg bør kjøpe) CPU + GPU kjøler. Har: XFX GeForce 260 GTX, stock. (Ikke oppgradert vifte, eller noen klokk. ENDA!) Intel Q6600 Quad Core @ 2.6ghz (lol klokk ) Skal oppgradere til Core i7 920 til våren, så kjøling til GPU nå, og cpu til våren? Takker for svar! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 NorthQ Siberian Tiger 1/2 kan være et alternativt om du har lyst til å ha vannkjøling med ganske gode temperaturer, men som likevel er enkel å "ta med seg" siden den alltid sitter i kabinettet. Trenger ikke noe vedlikehold heller. Er da noen ulemper: kan ikke utvides til mer enn CPU og det er ikke plass til den i alle kabinettene. Vannkjølig på GPU er gjerne for de spesielt interreserte eller de som plages av viftestøy og som har allerede vannkjøling fra før av. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Kjøling på GPU er ikke et must, men kortet blir litt varmt (rundt 80+ grader), men vet ikke om det er nødvendig da.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 80-90 grader så lenge kortet er stabilt er ikke noe problem. Lenke til kommentar
adonay Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Luftkjølere er og utrolig bra i disse dager og for og ikke snakke om stille ... Skikkelig vannkjøling er dyrt jeg snakker om 3000kr + for kjøling til gpu og cpu og er egentlig ikke noe man Bør skaffe med mindre man er glad i og overklokke . Men for alt i verden vannkjøling er artig og montere det "kan" se bra ut, det kan være lydløst og det kan være ekstremt effektivt .. Det jeg merker vannkjøling best på er faktisk gpu der jeg før hadde 91c ¨på full load har jeg nå bare 48c... Spørs hvor mye du har tenkt og bruke og hvilkne resultater du ser etter ... Skal du gå for i7 til våren sørg for og skaff deg en vannblokk som har støtte for den nye socket'n. Skal du ha noe rimlig som gir gode resultater ville jeg skikket på http://vcore.dk/shop/swiftech-h20-220-compact-1303p.html og lagt til en vannblokk for gpu og litt slange så har du alt du trenger "obs støtter ikke i7"... Vil du ha noe råere må man bestille i enkle komponenter .. Endret 17. desember 2008 av adonay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå