-Alex- Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, har noen en enkel guide eller forklaring til hvordan jeg kobler en ekstern harddisk til ps2 slim for å vise filmer og lignende på TV'en? Hvilke programmer jeg trenger osv. Takker for svar. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, har noen en enkel guide eller forklaring til hvordan jeg kobler en ekstern harddisk til ps2 slim for å vise filmer og lignende på TV'en? Hvilke programmer jeg trenger osv. Takker for svar. Før noen kommer å stenger denne tråden fordi de sier at modifisering er ulovlig så vil jeg opplyse at dette er fullt lovlig hvis man følger diverse kriterier. For å overhode få til å kjøre program som kan avspille .avi filer må du modifisere maskinen din. Den beste måten er å få en skikkelig modchip (Matrix infinity), men man kan også bruke diverse boot-plater. Finnes flere media spillere til PS2, feks SMS Media Player (denne finner du kjapt med et hurtig søk på google). Filmer kan du legge på en usb-stick formatert som FAT32. Obs på at usb på PS2 er veldig treig (er ikke usb2.0 engang). Jeg har selv sett mange avi filmer på min gamle PS2, og med rette media spiller fungerer dette såre enkelt når du først har fått det til. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, har noen en enkel guide eller forklaring til hvordan jeg kobler en ekstern harddisk til ps2 slim for å vise filmer og lignende på TV'en? Hvilke programmer jeg trenger osv. Takker for svar. Før noen kommer å stenger denne tråden fordi de sier at modifisering er ulovlig så vil jeg opplyse at dette er fullt lovlig hvis man følger diverse kriterier. For å overhode få til å kjøre program som kan avspille .avi filer må du modifisere maskinen din. Den beste måten er å få en skikkelig modchip (Matrix infinity), men man kan også bruke diverse boot-plater. Finnes flere media spillere til PS2, feks SMS Media Player (denne finner du kjapt med et hurtig søk på google). Filmer kan du legge på en usb-stick formatert som FAT32. Obs på at usb på PS2 er veldig treig (er ikke usb2.0 engang). Jeg har selv sett mange avi filmer på min gamle PS2, og med rette media spiller fungerer dette såre enkelt når du først har fått det til. Ja, har en Matrix Infinity chip i maskinen min nå Men hvordan får jeg konsollen til å oppdage disken når jeg kobler den til via usb? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er den i FAT32-format? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Er den i FAT32-format? Jepp, og har liggende SMS Media player inne på disken. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Visste ikke at dette gikk an en gang. Skal ta og prøve det ut i morgen Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er den i FAT32-format? Jepp, og har liggende SMS Media player inne på disken. Nå er det så lenge siden jeg holdt på med dette at det meste har forsvunnet fra hukommelsen min. Men når du går inn på menyen til chipen (matrixn) så har du forskjellige oppstartsvalg. Det er et av disse du skal velge (kan hete noe med "mass" siden det er usbn). Men er viktig at .elf fila til sms ligger i root på hddn, smat at denne skal hete noe bestemt. Sjekk litt på infinity sine sider og se om du finner ut av det. Hvis du ikke får det til kan jeg teste ut litt på min PS2 i morgen. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Nå er det så lenge siden jeg holdt på med dette at det meste har forsvunnet fra hukommelsen min. Men når du går inn på menyen til chipen (matrixn) så har du forskjellige oppstartsvalg. Det er et av disse du skal velge (kan hete noe med "mass" siden det er usbn). Men er viktig at .elf fila til sms ligger i root på hddn, smat at denne skal hete noe bestemt. Sjekk litt på infinity sine sider og se om du finner ut av det. Hvis du ikke får det til kan jeg teste ut litt på min PS2 i morgen. Fant noe informasjon på Infinity sine sider, skal prøve det senere i dag og se om det fungerer. Laster opp read-me fil tilfelle flere lurer på det samme. readmeDev2v11.txt Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fant noe informasjon på Infinity sine sider, skal prøve det senere i dag og se om det fungerer. Lurer på om dette kun gjelder intern HDD. Du får teste litt ut og gi tilbakemelding. Kan evt brenne en cd med programmet på. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det er ingen vits i å gjøre dette, for det går for tregt med usb på ps2, så glem det... start heller mediaplayer fra cd eller minnekortet, og stream fra pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå