Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetsbrev - romantisk eller bare dumt?

Gjest Boy in love

Anbefalte innlegg

Hva i all verden er det i det brevet som skal kunne brukes av en "potensiell fiende"? Snakker om å være paronoide her.... Hadde han antydet noe som helst om sex til en mindreårig så hadde det vært en annen sak.. men det står det da ingentingen om i det hele tatt? Dette må du faktisk forklare.

Vert mye ute i den virkelige verden? Den virkelige verden er virkelig trivelig ser du. Det er ingen som bryr seg om hva som står og ikke står. Det som legges vekt på er at han skriver brev til et barn på 14 når han er 17. Med andre ord så ser verden den kåte jævelen som vil pule barnet. (Hvorfor tror du Se&Hør faktisk selger blader over en lav sko?) Det er slik verden faktisk er. Skulle TS på et eller annet vis komme seg i en betydningsfull posisjon, så vil dette brevet være en evig trussel mot hans integritet og dømmekraft. Igjen, TS driter seg loddrett ut ved å skrive dette brevet.

Om jeg har vært ute i den virkelige verden? Har nok det men tviler litt på deg faktisk? Det får være grenser for å være mistroisk. Et ganske så uskyldig brev fra en tenåring til en annen spør du meg og jeg er mor til to som har vært tenåringer. Du ilegger han hensikter han ikke har gitt utrykk for å ha i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[

Om jeg har vært ute i den virkelige verden? Har nok det men tviler litt på deg faktisk? Det får være grenser for å være mistroisk. Et ganske så uskyldig brev fra en tenåring til en annen spør du meg og jeg er mor til to som har vært tenåringer. Du ilegger han hensikter han ikke har gitt utrykk for å ha i det hele tatt.

Jeg ilegger TS ingen hensikter overhodet. TS spurte om det å sende brevet var romantisk eller bar dumt. Svaret er enkelt, det er ubeskrivelig dumt! Ikke for hva jeg legger i dette totalt unødvendige brevet, men p.g.a. hva verden ellers (det vil si folkeopinionen) vil potensielt mene om det. Å skrie slike brev er patetisk i seg selv. Men å legge så mye ammunisjon i hendene på ei jente, det er så dumt at det er nesten til å grine av. Om TS noen som helst gang kommer i en bra sosial posisjon, så kan denne jentungen, bruke dette brevet til å stoppe, og muligens reversere, TS sin klatring i karriære. Han er bare 17 år og fremdeles naiv i forhold til hvordan verden fungerer, da er det bare rett og rimelig at vi som har sett verden sin ondskap forteller om den. TS driter seg totalt ut på så mange plan samtidig at å nevne alle er en tilnærmet umulighet.

Det er strengt tatt godt innenfor terskelen av hva en norsk domstol ville plagd noen med med sytten - fjorten. Hadde han vært eldre/hun yngre hadde nok ting vært verre. Anbefaler deg å lese stickyen i seksualitet om emnet.

Det er langt utenfor hva den norske folkedomstolen aksepterer. Når han er 33 så kommer folkedomstolen kun til å se en gammel gris som har prøvd å innsmigre seg med et barn. Hvorfor skal vi oppfordre TS til å gå så totalt i den fellen?

Lenke til kommentar
[

Jeg ilegger TS ingen hensikter overhodet. TS spurte om det å sende brevet var romantisk eller bar dumt. Svaret er enkelt, det er ubeskrivelig dumt! Ikke for hva jeg legger i dette totalt unødvendige brevet, men p.g.a. hva verden ellers (det vil si folkeopinionen) vil potensielt mene om det. Å skrie slike brev er patetisk i seg selv. Men å legge så mye ammunisjon i hendene på ei jente, det er så dumt at det er nesten til å grine av. Om TS noen som helst gang kommer i en bra sosial posisjon, så kan denne jentungen, bruke dette brevet til å stoppe, og muligens reversere, TS sin klatring i karriære. Han er bare 17 år og fremdeles naiv i forhold til hvordan verden fungerer, da er det bare rett og rimelig at vi som har sett verden sin ondskap forteller om den. TS driter seg totalt ut på så mange plan samtidig at å nevne alle er en tilnærmet umulighet.

Det er strengt tatt godt innenfor terskelen av hva en norsk domstol ville plagd noen med med sytten - fjorten. Hadde han vært eldre/hun yngre hadde nok ting vært verre. Anbefaler deg å lese stickyen i seksualitet om emnet.

Det er langt utenfor hva den norske folkedomstolen aksepterer. Når han er 33 så kommer folkedomstolen kun til å se en gammel gris som har prøvd å innsmigre seg med et barn. Hvorfor skal vi oppfordre TS til å gå så totalt i den fellen?

Beklager - men nå synes jeg du er så langt ut på jordet som det er mulig å komme.... Hvordan noen andre en deg kan se på dette som "ammunisjon" er uforståelig for meg.. men så er vel jeg utrolig naiv da? Hadde det vært snakk om at 33 åringen gjorde det mot denne 14 år gamle jenta hadde det være snakk om en "gammel gris"- men dette er snakk om to tenåringer, som fra mitt ståpunkt fortsatt er å regne som "barn".

Lenke til kommentar

Da skriver han bare dato på da, så vanskelig kan det ikke være.

Lenke til kommentar

Skal du skrive brev bør du være ytterst forsiktig med hva du sier og sjansene for å bli rejecta er stor. Hvis du derimot spør henne om å finne på noe, helst sammen med andre og tar det derifra så får du en annen ramme på det hele, kjærlighetsbrev har en tendens til å sette den her ramma 'det er nå eller aldri og jeg er sååå forelska i deg' mens hvis du bare starter å henge med henne, gjøre ting med henne, så er sjansen stor for at det faller seg naturlig at det blir dere to etterhvert..

Lenke til kommentar
Kjærlighetbrev er utrolig romantisk, og rett og slett bare søtt. Kjæresten min skrev et nydelig kort/brev til bursdagen min, og ja, jeg smeltet fullstendig.

Så hadde dere sett hverandre litt mer enn bare et par ganger på bussen når du mottok dette?

Ja kjærlighetsbrev er romantisk; MEN det blir alt for lett creepy på grunn av kliss, manglende intensjon og spessielt hvis den som sender ikke kjenner hun han sender det til så godt.

Etter å ha lest enda en gang så har jeg følgende anbefaling å komme med; IKKE send brev, ihvertfall ikke ennå. prøv å få kontakt med henne på andre måter, ikke overdriv og for all del IKKE splash henne med en haug av følelser sånn plutselig, setp by step, rolig, men alikevel framover.

Lenke til kommentar
Så hadde dere sett hverandre litt mer enn bare et par ganger på bussen når du mottok dette?

Ja kjærlighetsbrev er romantisk; MEN det blir alt for lett creepy på grunn av kliss, manglende intensjon og spessielt hvis den som sender ikke kjenner hun han sender det til så godt.

Etter å ha lest enda en gang så har jeg følgende anbefaling å komme med; IKKE send brev, ihvertfall ikke ennå. prøv å få kontakt med henne på andre måter, ikke overdriv og for all del IKKE splash henne med en haug av følelser sånn plutselig, setp by step, rolig, men alikevel framover.

Ja, vi hadde vært sammen i litt over 3 mnd.

Joda, kanskje noen synes det er creepy, om man ikke kjenner personen, men jeg er såpass romantisk anlagt av meg at jeg ikke hadde sett på det som creepy om det gjaldt min egen kjæreste før vi ble sammen. Min kjæreste sendte blant annet en langstilket rød rose med et nydelig kort til før vi i det hele tatt hadde møttes i virkeligheten (vi hadde kun snakket sammen over nett litt fram og tilbake). For meg var det faktisk det som gjorde at jeg fikk øynene opp for ham. Sånn sett er vel det like 'klissete', om man får si det sånn, men det hadde ikke den effekten på meg. Han tok en sjanse, og vel, det var et lurt trekk. ;)

Lenke til kommentar
Enig med granny her altså. Herre han er 17 år og vil skrive et uskyldig kjærlighetsbrev til en annen tenåring. Ser ikke helt hvordan det skal bremse han i videre karriære.

Fordi verden er en plass med sykelig sjalu og kontrollernede mennesker? Fordi de fleste mer en gjerne går over lik for å oppnå noe? Fordi mennesket sin natur er kynisk? Fordi fornuft overhode ikke eksisterer i mennesker når mennesker blir en gruppe? Samfunnet, som er en gruppe mennesker, har syke syke oppfatninger og reaksjonsmønster. Det er slik lynsjemobber dannes, og det er slik TS vil potensielt bli dolket i ryggen av sin egen ungdoms naivitet.

Lenke til kommentar

hehe, ok, skjønner. vel mine personlige erfaringer tilsier; nei - det blir alt for klissete og det beste resultatet du kan håpe på er en 'now or never' ramme som følge av slike brev; enten faller man for hverandre, eller så er det bare å pakke sakene å dra.

Jeg har selv vært dum nok til å sende et slikt brev i en alder av 16 år, jenta var 15, men likevel, når jeg leser det nå så skjønner jeg hvorfor folk syns det er creepy, fordi man har en tendens til å overdrive veldig når man er betatt, uavhengig av hvor godt man kjenner personen eller ikke..

hehe, tja, ja man får betalt for alle sjanser man tar, men jeg tror også den der kunne 'backfira' ganske greit også; men det kommer jo ann på personlgiheten til deg som motaker og også selvtilliten din og hvordan du tolker slike ting; gjennom nettsjekking så har jeg funnet ut at noen personer har nærmest ingen grense på hvor direkte og rett på man kan kjøre, mens andre holder tilbake, men tendensen er alltid den samme, overdriver du i starten har du sjelden noe til å backe det opp med i lengden.. så hvis hun mot formodning skulle like brevet å svare på det så blir rammene for forholdet helt feil også spør du meg.

Lenke til kommentar

dette ordet hadde sneket seg ut av vokabularet mitt, lenge siden sist.

Det er noe som utvilsomt eger rom i barndommen.

Har fått et slik og det var dødsfint. Made my day og holdt ei stund.

Samstundes må man ikke glemme at slike brev varer lenge og før du veit ordet av det kommer det tilbake til deg i 40årene elns og er dritartig- for alle andre.

Så kanskje slike brev bør droppes.

Lenke til kommentar
dette ordet hadde sneket seg ut av vokabularet mitt, lenge siden sist.

Det er noe som utvilsomt eger rom i barndommen.

Har fått et slik og det var dødsfint. Made my day og holdt ei stund.

Samstundes må man ikke glemme at slike brev varer lenge og før du veit ordet av det kommer det tilbake til deg i 40årene elns og er dritartig- for alle andre.

Så kanskje slike brev bør droppes.

Jeg blir litt lei meg jeg nå på dere ungdommers vegne... skal man virkelig være så redd for at noen uskyldige kjærlighetsbrev fra barndom/ungdom skal dukke opp at men lar være å uttrykke slike følelser? Hva da med alt dere legger ut på facebook og andre nettsteder av bilder av dere selv i fylla, eller i andre "private" situasjoner gjerne med mer eller mindre klær på? Til allmenn beskuelse for gud og hverman? Eller noen bastante meninger lagt ut på diskusjonsfora? Personlig hadde jeg vært mye mer bekymret for at slikt skal komme tilbake om noen år....

Lenke til kommentar

Jeg er selv en gutt på 17, og jeg har blitt sammen med en jente på 17 over internett som bor 2-3 mil herifra. Jeg skal ikke fortelle alt, men jeg har ikke skrivet noe kjærlighetsbrev, det jeg har gjort er f.eks. jeg fortalte hun på mobilen (på SMS, men sier det sikkert ansikt til ansikt senere) "Du ser fin ut selv om du ikke er pyntet på julaften, nydelig faktisk. Jeg vil elske deg uansett hvordan du ser ut, og jeg vil være hos deg om du er syk eller ikke". Så mitt tips er: Er hun gla i deg = skriv. Har dere ikke pratet om et forhold med hverandre før = IKKE skriv. En 14 åring vil ikke ta et kjærlighetsbrev seriøst, det har jeg prøvd før. Å, en ting til. Ta en titt på VG debatt innlegget mitt her:

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/forels...4/#post23079404

Lenke til kommentar
forum er ano=)

skriver ikke blogg=)

Og ingen av dine venner legger ut "festlige" bilder etter helgen heller? Der du er "taget"? Mange måter å bli eksponert på som kankskje er mye verre en et uskyldig kjærlighetsbrev. Ikke kan jeg si at jeg har hørt om så mange som har "møtt" igjen sine kjærlighetsbrev fra man var 17 og der dette har hatt noen negativ innvirkning på karriere? Kanskje med unntak av presidentkandidater i USA da? Der ALT jo blir gravet fram virker det som, men heldigvis noe fjernt fra våre forhold her i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg blir litt lei meg jeg nå på dere ungdommers vegne... skal man virkelig være så redd for at noen uskyldige kjærlighetsbrev fra barndom/ungdom skal dukke opp at men lar være å uttrykke slike følelser? Hva da med alt dere legger ut på facebook og andre nettsteder av bilder av dere selv i fylla, eller i andre "private" situasjoner gjerne med mer eller mindre klær på? Til allmenn beskuelse for gud og hverman? Eller noen bastante meninger lagt ut på diskusjonsfora? Personlig hadde jeg vært mye mer bekymret for at slikt skal komme tilbake om noen år....

Verden er en kynisk plass, deal with it.

Ingenting en gjør som involverer interesse for andre personer er på noen som helst måte uskyldig. Hva vedkommende du har vist interesse for i årene _tetter_ din egen interesse for vedkommende vil også bli brukt mot deg om noen kan vinne noe på det. Livet er en konkurranse der alt er lov og snillhet er for idioter. Kjærlighetsbrev, sommerflørter og lignende er som gull for de som ønsker å sverte deg i voksen alder. Jo mindre en dokumenter og snakker om slik, jo bedre.

Personlig gir jeg så totalt faen i hva folk måtte mene om meg og mitt at jeg ikke bekymrer meg. Men så har jeg aldri hatt noe som ligner på ambisjoner om makt heller. Men har en det, om en ønsker å være i en posisjon der en påvirker samfunnet så kan en aldri være paranoid nok. Så til dem som i teorien kan se seg selv som en eller annen form for leder bør alle holde seg vekke fra alkohol, nakenbilder, blogginnlegg med fullt navn, festbilder o.l. For du vil bli rævkjørt før eller senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...