simenss Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har en deltidsjobb og et lite foretak ved siden av studiene. Jeg vet ganske nøyaktig hvor mye jeg kommer til å tjene på deltidsjobben, men næringsvirksomheten er litt mer uviss. Planlegger å sette av 50 % av det jeg får inn på foretaket, for så å sette det inn på en høyrentekonto. Når restskatten kommer i 2010 kan jeg ta ut det jeg trenger fra høyrentekontoen. Det jeg lurer på er om det legges renter på restskatten? Og dersom det legges på renter, vil jeg likevel komme bedre ut av det siden/om renten på høyrentekontoen er langt høyere enn den eventuelle renten på restskatten? Forutsetter da at jeg betaler restskatten så fort den kommer. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det er renter på restskatt, men om du betaler den innen slutten av April (tror jeg) så slipper du renter når det endelige oppgjøret kommer. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Med andre ord vil det lønne seg å sette næringsinntektene fra 2009 på en høyrentekonto til april 2010 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fristen for å innbetale tilleggsforskudd for næringsdrivende ble flyttet til den 31. mai i 2008. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå