Gå til innhold

Brütal Legend: Generell Diskusjon. [Oppdatert med gameplay videoer]


Snurreleif

Anbefalte innlegg

Nå som Brütal Legend endelig har skaffet seg en utgiver i form av EA, ser jeg ikke noe som burde være i veien for å åpne en tråd om et spill som for meg vil være det mest ettertraktede frem til det kommer ut, eller Jesu gjenoppstandelse.

 

Som den nyeste traileren fra VGA (video games awards) også viser, er spillet planlagt å komme ut i løpet av det herrens år 2009.

 

Se filmen hos Youtube

 

Vil oppdatere førsteposten med litt videre info om spillet senere, men verdt å nevne allerede nå er jo at spillet utvikles av Double Fine og Tim Shafer, laget bak det utrolig morsomme og unike spillet Psychonauts, samt at hovedpersonen i spillet har selveste Jack Black som stemmegiver.

 

Gameplay Videoer.

http://kotaku.com/5306917/tim-schafers-bru...tro-walkthrough

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Excactly.

+1 postcount?

Når du sier det så er vel det ganske sant... :blush:

 

Husker jeg riktig så spiller du en gitar legende (jack black sin figur), og skal drepe demoner/monstre med gitar o.l, altsa veldig stor sjanse for fail.

Det lukter fail lang vei indeed.

Indeed. Men takk iallefall, da slipper jeg å holde utkikk etter det spillet her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sorry for inaktivitet, har hatt veldig mye flytting o.l. å tenke på (pluss at L4D tar en del av fritiden).

 

Ang. hva slags type spill det er så blir det vel et slags action/adventure spill, av Double Fine/Tim Schafer sine utrolige spill er vel Psychonauts kanskje det nærmeste man kommer i "sjanger", og kjenner jeg Tim rett blir det nok en del morsomme dialoger og en god dose humor i spillet også, det er jo tidligere uttalt og vist skjermbilder der man banker "emo-lignende skapninger".

Alt i alt et harry Metal-action spill med harrykongen Jack Black som hovedpersonens stemme (og også en inspirasjon når det kommer til heltens utsèende tør jeg påstå).

 

Jeg skal legge ut noen offisielle filmer og bilder så snart jeg får tilgang til en PC igjen, men for de med Xbox/Xbox 360 tilgjengelig, anbefaler jeg sterkt å teste Psychonauts for å få et innblikk i Double Fines sære orginale og vidunderlige verden.

Grim Fadango er selvskrevent for de som har PC, selv om dette blir et annet type spill.

 

Enkelt og greit fra min side; Det er kun Double Fine og Valve sine utgivelser jeg har full tiltro til når de annonseres, Double Fine/Tim Schafer har etter min mening alt for liten annerkjennelse blant "dagens gamere".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Humoren i spillet virker å bli det jeg ventet iallefall, hvor ellers enn fra Tim Schafer (innen spill-verdenen iallefall) kan man få rivere som river ved hjelp av headbanging?

 

Jeg føler den harry heavy-metalleren i meg våkner til live igjen, og Tim Schafer min Gud, du fortsetter å overøse oss vanlige dødelige med orginale spill som faktisk prøver noe nytt.

Thank you!

 

 

 

 

EDIT: Førsteposten har nå fått ny video!

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det har jeg fått med meg, men veldig mange EA spill er dårlige.

 

 

Jeg våger å påstå at du ikke kan ha spilt noen Tim Schafer spill tidligere?

EA har ingenting med utviklingen av spillet å gjøre, da de kun er utgiver i denne sammenhengen og det blir derfor veldig urettferdig ovenfor Tim Schafer og CO å bare feie dette spillet under teppet kun fordi det kanskje vil stå EA på coveret.

 

For de som har spilt eldre LucasArts perler som DOTT og Grim Fandango så kan jeg si at det er flesteparten av de viktigste personene i studioet på den tiden, som ble med Tim Schafer når han sluttet og dannet Double Fine.

Igjen anbefaler jeg folk å spille Psychonauts for å få en innblikk i en verden som er fargerik, morsom og orginal når man ser på alle disse suppe-spillene som kommer ut den dag i dag.

For selv om Brütal Legend ikke kommer til å bli like fargesprakende, har jeg ingen tvil overhode om at dette vil bli et gjennomført action/adventure spill som vil stå ut fra dagens marked som et friskt pust.

 

Er det noen som kan gjøre noe slikt for øyeblikket, er det enten Valve (selv om de kommer med L4D2 *grøss*) eller Tim Schafer og CO.

 

 

 

Her er bl.a. Double Fines "Meritt-liste", en ganske strøken en om jeg får si det mtp at studioet er relativt nytt.

 

 

Awards

 

* 2006 Game Developers Conference: Best New Studio

 

Psychonauts Awards

 

* British Academy Video Games Awards 2006: Best Screenplay

* GameSpot Best and Worst of 2005: Best Voice Acting, Best Graphics Artistic, Funniest Game, Best Game No One Played, Best Platformer

* IGN 2005 Awards: Best Platformer, Best Game No One Played

* EuroGamer: Overall Game of the Year 2005

* PSM: Buy or Die award in issue #100, #5 on Top 10 Games of 2005 list, Best Characters

* Electronic Gaming Monthly 2005 Awards: Best Game No One Played

* 6th annual Game Developers Choice Awards: Best Writing

* PC Gamer magazine 2005 Awards: Best Game You Didn't Play, Editor's Choice Award

* E3 2002 Game Critics Awards: Best Original Game

* GameShadow Innovation in Games Awards nominee (Best Game, Innovative Visual Effects, Best Narrative)

 

 

Edit: En god nyhet for oss med godt håp, Brütal Legend slo både stortitler som Modern Warfare 2, Assassin's Creed 2 og FFXIII i G4TV's kåring av "Beste multiplattform-spill på E3".

http://g4tv.com/videos/39013/Best-of-E3-09...iplatform-Game/

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...