Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vanskelig å få kontakt med Siba


Anbefalte innlegg

Skulle ønske visse butikker/bedrifter var LITT mer fleksible slik at man slapp såpass mye saksbehandlig for en så liten sum.

Enkelte ganger er det ikke beløpet det dreier seg om, men at bedriften gjerne vil ha en avgjørelse fra et offentlig organ som FTU pga. prinsippet i saken. I saken over var den eneste dokumentasjonen som ble gitt fra kunden en bankutskrift som viste at han hadde handlet for ca. 1500 kroner på Rimi. Det var ikke noe som viste hva han hadde kjøpt.

 

Enkelte ganger synes faktisk produsent/selger at det fint med kunder som gidder å stå på, siden det gir en skikkelig avklaring på hva man har å forholde seg til i eventuelle fremtidige saker. Siden Rimi, ICA, Rema og andre har solgt både kameraer, printere og PCer fra mange ulike produsenter er en sak som den i eksempelet her grei å ha.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
1 år siden? Også skal du klage nå? Det er vel noe sent.

Bumper denne tråden både for å oppklare et par ting, og oppdatere på hvordan det går. Har jobba mye siden jeg skrev første innlegg i tråden, samt at det har blitt litt glemt, men nå skal jeg ta tak i det igjen; det er snakk om 2 pcer, der den første ble kjøpt for litt over 1 år siden. Den ble tilbakelevert dagen etter, noe som var helt i orden; de valgte dog å ta seg betalt for å ta tilbake maskina, noe jeg ikke var helt enig i. Saken ble likevel mer eller mindre glemt, helt til jeg på nytt, ca 1 år etterpå (rett før jul 2008), nok en gang kjøpte maskin fra Siba. Denne ble i motsetning til den første kjøpt på nett, og levert hjem til meg et par dager etter at den ble bestilt. Nok en gang ble jeg misfornøyd med kjøpet, og fikk ordnet det slik at jeg kunne levere den inn på Sibas butikk i Trondheim. Også denne gangen ble 600 kr trekt i fra, noe som etterhvert fikk meg til å kontakte forbrukerombudet.

 

I følge forbrukerombudet har Siba _ikke_ lov til å ta de 600 kronene ved innlevering av datautstyr.

Lenke til kommentar

Ved kjøp over disk kan de kreve det, da du ikke har noe angrerett.

 

Ved nettkjøp kan dem ikke det, da du har 14 dagers angrerett såfremt produktet leveres tilbake i tilnærmet samme tilstand.

 

Det jeg tipper har skjedd er at dem på goodwill har tatt imot PC'n i butikken (du må egentlig levere den inn til nettbutikk, og da betale returporto), men da har tatt et gebyr for å ta den imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...