Gå til innhold

vennen min sier LAN er for nerder......


Anbefalte innlegg

Henger jo fortsatt ikke på greip. Hva er så en nerd i dine øyne da?

 

Nerd i mine øyne er en som innteriserer seg spesiellt mye innenfor et tema (feks: data) hvor personen har over gjennomsnittet generell kunnskap om noe innenfor tema. Feks: en person som er veldig god på programmering av script vil være en datanerd hvis han/hun driver aktivt på med dette. Samme som en som spiller mye fotball og trener det ofte og interiserer/engasjerer seg for temaet vil i mine øyne være en fotball nerd.

 

Det er hva jeg bruker nerd ordet til, men det er langt ifra alt jeg godtar å kalles nerd. jeg er ikke lengre spesielt aktiv i en spesiell del av noe forum eller aktiv ellers i et tema (scriper ikke, spiller mye mindre enn før osv osv)og jeg har ingenting imot og bli kalt en datanerd selv om dette kun er en sjelden gang. Jeg bruker aldri ordet fotball nerd for jeg som mange andre tenker nerd som datanerd eventuelt skolenerd (såkalt geek). Men jeg er fortsatt avhengig av kunnskap om er den typen som irriterer seg hver gang VG bruker hacker istenden for cracker osv osv

 

Mvh Kjetil

 

 

Edit: glemte og poengtere at datanerd og gamer er to helt forskjellige ting. Like forskjellige som gamer og overklokker.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jo utsagnet ditt en selvmotsigelse, ettersom du sier LAN er for datanerder. Om det å være nerd handler om å sette seg inn i et tema så innebærer det at LAN er for folk og fe som har en interesser seg for data. Hate to burst your bubble there, men det er faktisk ikke sånn. Folk går stort sett på LAN fordi de syns det er gøy å spille spill med venner og bekjente, ikke for de interesserer seg for data.

Lenke til kommentar
Da er jo utsagnet ditt en selvmotsigelse, ettersom du sier LAN er for datanerder. Om det å være nerd handler om å sette seg inn i et tema så innebærer det at LAN er for folk og fe som har en interesser seg for data. Hate to burst your bubble there, men det er faktisk ikke sånn. Folk går stort sett på LAN fordi de syns det er gøy å spille spill med venner og bekjente, ikke for de interesserer seg for data.

 

 

Selvfølgelig, men de som drar på LAN blir kalt for nerder?

 

" Svarer i vennen min sier LAN er for nerder......"

 

U see? Vennen sier at LAN er for nerder, man blir kalt nerd bare for man er med på LAN. Sist LAN jeg var på var det noen jenter som interiserer seg nesten bare for den sosiale delen. En ting er jo det at TS sin venn sier feil ettersom LAN egentlig er for alle. Gamere osv osv de som har lyst.

 

Ser jeg har selvmotsigende poster ;) men jeg trur begge vi har fått frem poenget vårt til nå og hvis du vil kan vi ta en videre diskusjon via pm...

 

 

"Nerd is a term often bearing a derogatory connotation or stereotype, that refers to a person who passionately pursues intellectual activities, esoteric knowledge, or other obscure interests that are age inappropriate rather than engaging in more social or popular activities."

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Vel, alle jeg laner med til vanlig, driver med sport. Så jeg ser ikke på laning som direkte nerdete nei, ikke ser jeg på meg selv som nerd heller, selvom jeg spiller endel. Vis du spiller for eksempel fotball, for morro, betyr det at du er fotballnarkoman om du tilfeldigvis bestemmer deg for å bli med på et lag og spille kamper? Nei. Så om du synes det er morro å spille PC og har lyst til å lane en gang imellom, betyr det at du er en nerd? Nei.

 

Man kan da drive med sport å være nerd?

Lenke til kommentar

Minner meg om en kompis som er spillnerd. bare på eget ego plan . spurte om vi skulle ha lan sammen da ble han bare rar i trynet å svarte : kansje det ja , men er ikke det litt geeky da?

 

skapnerder er så kjipe , vil bare sitte i grotten sin for seg sjæl å game. mens gledene et lan fører med seg nei det er uaktuelt. da er du nerd offentlig. huff huff så grufult :)

Lenke til kommentar

er du først nerd i en ting skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan være det i flere ting :)

 

Film , musikk , spill , bokorm , bil , motorsykkel , klær , sko , actionfigurer osv osv . the list never ends

 

Nerd er en betegnelse når du er oppslukt eller opphengt i en eller flere ting over lang tid , eller hele livet. en interesse som du kan mye om , ganske enkelt :)

Lenke til kommentar
Jeg var Skap-Nerd helt til 9. Klasse.

 

Og når jeg så på meg selv som nerd (Altså første på mitt trinn) Kom det jagge meg fler ut av skapet å, nå kan vi finne på å ha LAN-Partyes 2-3-4 ganger i året ;)

LAN minst en gang i måneden, altså 12-14 LAN i året var obligatorisk da jeg var yngre. Når vi gikk over fra 1 nattslan til flere netter i strekk ble det mer skjeldent, men minimum 6 ganger i året.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å ta det som noen fornærmelse om noen kaller meg nerd :) Jeg vil heller være nerd enn totalt uvitende.

 

Uansett er det vel bedre å være på lan med kompiser og ha det gøy sammen med dem, enn å sitte hjemme alene? Greit nok med TS og Skype, men man er fortsatt alene. Lan er en fin ting ^^

 

Noen folk forstår bare ikke den verdenen vi såkalte "datanerder" lever i, og sånn er det dessverre bare. Drit i om han kaller deg geek eller nerd eller hva det skal være. Om han er en skikkelig venn så har ikke dette noe å si for vennskapet deres uansett :)

 

Jeg skjønner godt situasjonen du er i, da jeg som jente har fått høre mye sånt av mine venninner. Begge parter må bare godta at dere er litt forskjellige, men at dere fortsatt kan være venner ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981287349

Nei lan er ikke for nerder.

 

Folk burde ha litt mer respekt for nerder, det er de som driver verden fremover. De største vitenskapsmennene i vår tid, og en anseelig mengde av teknologer og oppfinnere, var nok nerder. Svært mange banebrytende oppfinnelser og oppdagelser er gjort av en bebrillet person med tvilsom sosial intelligens, MEN med visjoner og evne og vilje til å tenke "outside the box".

Så når du sitter der og koser deg med internett, pc-en din, alle gigabytene med RAM og så videre, send en vennlig tanke til nerdene som oppfant alt sammen.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Er enig med det at nerd er bare en kort måte å si spesielt interessert i på, men ser heller på det som noe å se opp til, ikje å se ned på.

 

På det med LAN er eg uenig om at det bare er for nerder, skolen min arrangerer fra tid til tid et lit større lan med mye tjas og mas. Har egentlig aldri deltatt på de selv, vært litt for flau over den søte lille media pc'n min, men har alltid stoppet innom på kvelden og hilset på venner og kjente. Er langt i fra bare Nerder, er mange folk der som ikke har greie på data. Folk som er ren underholdning å se spille (kjenner vel typen?), men koser seg selv om de blir erta fordi de er der på grunn av det sosiale.

 

Liker egentlig den lille 9-av-10-nordmenn snutten om TG, for de med litt selvironi :)

 

Nå vet eg ikje om poenget mitt faktisk kom forbi hjernebarken men så har eg ikje sovet noe særlig på over en uke og sliter med å holde meg våken i timene, så skylder på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...