Gå til innhold

vennen min sier LAN er for nerder......


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, alle jeg laner med til vanlig, driver med sport. Så jeg ser ikke på laning som direkte nerdete nei, ikke ser jeg på meg selv som nerd heller, selvom jeg spiller endel. Vis du spiller for eksempel fotball, for morro, betyr det at du er fotballnarkoman om du tilfeldigvis bestemmer deg for å bli med på et lag og spille kamper? Nei. Så om du synes det er morro å spille PC og har lyst til å lane en gang imellom, betyr det at du er en nerd? Nei.

Lenke til kommentar

Både du og kompisen din har misforstått temmeleg grundig dersom de trur det å vere "nerd" er noko negativt. Å bruke "nerd" som eit skjellsord er kun meiningsfyllt om du er den dumme fotballspelaren i ein amerikansk "high school-film".

 

Mitt råd er å kose deg med LAN-inga di og ikkje bry deg om kva den tåpelege vennen din synest.

 

Forøvrig er det heilt feil å tru at alt som har med data å gjere er nerdete. Kanskje det var det på 60- og 70-talet, men i dag er data allemannseige. Sjølv far min som er i slutten av 50-åra brukar epost. For å kvalifisere som datanerd, bør du kunne vesentleg meir enn å kople saman nokre PC-ar og spele WoW og Counterstrike.

 

Kay (ein EKTE datanerd)

Lenke til kommentar
Bytt venn.

+1

 

 

 

:w00t:

 

+2

:ninja:

 

Hadde også et par av de vennene - jeg er Nerd og er stolt av det - og de vennene jeg hadde var med på det meste innen data /programering/spilling/lan etc. som jeg var, men allikavell så ble JEG kalt nerd, mens de så absolutt ikke var det :p

 

makan :p

 

+3

 

Kaller meg selv nerd... og jeg blir kalt nerd av vennene mine, men venna mine blir med på LAN når jeg arangskjerer LAN.

Lenke til kommentar
nerd har definitivt ikke noe med spilling å gjøre. jeg spiller og jobber med IT, men vil ikke kalle meg en nerd, hvorfor? fordi jeg ikke koder linux når jeg kjeder meg...

LAN er for de som vil ha det gøy, the end.

kaller noen deg nerd så banker du driten ut av dem til de gir seg, det pleier å hjelpe :p

Det er vel egentlig feil det du sier der.

 

Nerd og spilling henger veldig sammen. Er man veldig intresert for ett område, og bruker mye tid på det, blir man automatisk nerd. Det er mange som intresserer seg for akuratt data og spilling, derfor har det blitt det meste vanlige området å være "nerd" innen, og folk assossierer derfor nerd med spilling når vi hører det. Men dette betyr ikke at man ikke kan være nerd innenfor andre temaer.

 

Personlig mener jeg at nerd er et alt for negativt ladet ord, og at det blir misbrukt alt for mye.

Lenke til kommentar

greit nok at man kan være nerd på ting når det opptar en. men slik definisjonen på nerd er, og sånn alle tinker når man hører ordet nerd, så blir det riktig det jeg sa.

og ja det er et for negativt ord. men kjenner flere som går under kategorien gamer, og kan ikke kalles en nerd, whatsoever, simpelten pga definisjonen vi tenker på, men andre igjen som gamer mye som også går under den kategorien :p

quoter fra ordbok: nerd nerd m1 (eng.) intelligent, men ensporet og usosial person han er en n- som alltid sitter med nesa i en bok / datan-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...