Gå til innhold

Skjerm til en filmaften?


Johannne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

funker helt fint det. for lenge-lenge siden var forskjellen i respons mellom lcd og plasma veldig merkbar, idag er det omtrent irrelevant så lenge man har en paneltype med uniforme responstider - dvs. ikke TN.

 

av og til må det til litt ekstra knot for å få perfekt filmavspilling, bla. refreshrate som passer bedre til film.

 

selv bruker jeg en 30" apple, knallskjerm til filmbruk, men hakket for avslørende, krever endel av kildematerialet siden den virkelig avslører den minste feil i videoen.

 

har og brukt både en 20" dell s-ips-skjerm og en 10.6" laptopskjerm til film, og det er egentlig ikke så ille.

Lenke til kommentar

Takk, det var kjekt å få vite. Brukeren er skolebarn som vil bruke minipc (mot større skjerm), se en dvd via egen dvdspiller og spille nindendo wii via skjermen. Jeg hadde håpet å slippe billigere unna enn ved å kjøpe en Tv, siden Tv-seing ikke er ønsket.

Men hvor mye tror du jeg må opp i pris for en skjerm ( min. 26')som er bra nok? Kan du anbefale en?

Endret av Johannne
Lenke til kommentar
problemet ditt blir innganger, så da må du enten over på dyrere dataskjermer eller en vanlig tv. siste alternativet blir da billigst.

 

Takk for svar. Dette er da innfløkt. :hmm:

Det er jo snakk om å bruke en ting om gangen (altså enten wii eller film, etc)? ? ?

Og ca hvor mye koster en slik dyrere dataskjerm ?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en skjerm som har HDMI inngang, da kan du kjøre alt utstyr på den utenom muligens datamaskinen som sannsynligvis har DVI eller VGA inngang men de fleste nye dataskjermer som koster litt har både DVI, VGA og HDMI uttak så du kan egentlig kjøre 3 forskjellige ting på de sammtidig. Alt du trenger å gjøre for å bytte mellom er å trykke på "source" knappen som er på skjermen :)

 

Her er en Samsung skjerm på 26" som jeg har testet ut med en slik løsning, jeg kjørte en stasjonær datamaskin, en laptop og rikstv boksen min på den skjermen samtidig og det fungerte flott.

 

Dersom du har problemer med at noe av utstyret du vil koble til skjermen har f.eks scart og ikke HDMI så får du kjøpt alt mulig av omformere som du kan bruke for å få det over på HDMI, du finner slikt på f.eks Clas Ohlson, Expert o.l., men må muligens spørre betjeningen for å finne det :p

 

 

 

(DVI er til venstre VGA er til høyre)

img_2220_benqfp92w_8_450x360.jpg[/]

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...