tonymb Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, jeg skal på Lan til helga, så lurte jeg på om du har noen tips til meg/oss - Hva er viktig å ha med seg? - Mat og drikke? - Noe med data'n? Noe annet som er vikig? Lenke til kommentar
Al'x Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 forguds skyld ha en stabil router/switch -.-' ellers må dere jo ha mat og drikke nokk te hele helga og noen spill å spille blir veldig tafatt hvis dere blir sittene på facebook hele helgen og godt humør er en fordel å starte med så får dere kose dere Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2008 Om du er av den typen som alltid tar ut komponenter fra PC-en (skjønner ikke hvorfor, men jeg har lest i "Dine LAN-tabber" at det er flere som har glemt å tatt med seg f.eks. nettverkskortet på TG fordi de har tatt det ut), husk å sett de inn igjen før du drar på LAN-et. WoW er ikke spesielt morsomt på LAN, om det er det dere spiller. Spill heller WC3, CS eller TM Nations (sistnevnte anbefales på det sterkeste). Mat er selvfølgelig viktig, men om det ikke er så mange dager, er ikke næringen i maten det dere trenger å tenke mest på. Nudler, Hold It-pizza, grandis og kebab funker utmerket. Om dere har planer om å holde dere lenge oppe, drikk vann! Dette er ingen moralpreken, men jeg har selv erfart at man blir mye mer opplagt om man tar seg et glass vann iblandt all brusen. For all del, som Al'x nevner, sjekk at dere har en router/switch som er stabil og ikke har noen løse koblinger. Jeg har sittet på LAN over flere dager hvor nettet faller ut hele tiden eller noen ikke får nett i det hele tatt. De som ikke får nett pleier å bli så sure at de bare stikker hjem. Lykke til Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Det blir ofte mye lettere å finne hverandre både i spill og explorer, hvis dere er med i samme arbeidsgruppe. Arbeidsgruppen endres slik: Høyreklikk på min datamaskin>egenskaper>datamaskinnavn, her kan du endre arbeidsgruppen. Det kan også ofte være lurt å skru av brannmuren, i det minste pass på å legge til spillene dere spiller som unntak i brannmuren, slik at spillene slipper til de rette portene. Min erfaring er at det er best å bare skru av brannmuren i den perioden lanet varer, bare hold deg unna tvilsomme internettsider, så går det som regel bra Jeg har hvertfall ikke opplevd å ha blitt "angrepet" fordi brannmuren var av Endret 18. desember 2008 av haakon_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå