Gå til innhold

Billig og enkelt videokamera

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser etter ett videokamera til samboeren til jul.

Skal ikke brukes til noe spesielt, blir nok mest brukt innendørs vil jeg tro.

Har tittet litt på dette: Samsung VP-D381

Noen som kan si noe om dette?

Fant ingen tester av dette kameraet noen steder.

Ha absolutt null peiling på videokameraer så håper noen kan hjelpe meg litt.

Bør helst ikke koste mer enn 1500kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Ser etter ett videokamera til samboeren til jul.

Skal ikke brukes til noe spesielt, blir nok mest brukt innendørs vil jeg tro.

Har tittet litt på dette: Samsung VP-D381

Noen som kan si noe om dette?

Fant ingen tester av dette kameraet noen steder.

Ha absolutt null peiling på videokameraer så håper noen kan hjelpe meg litt.

Bør helst ikke koste mer enn 1500kr

ja det var et vanvittig billig kamera, kanskje er det "godt nok"? vanskelig å vite hva slags krav du har. selv irriterer jeg meg lett over dårlig bilde og setter nok det øverst på listen.

slik jeg tenker i denne priskategorien er at det er lurt å satse på et kamera med minst mulig bevegelige deler,dvs et kamera med minnekort. i de laveste prisklassene må produsentene nødvendigvis ta noen snarveier, og dermed er ikke kvalitet på mekanikk feks mht støy og holdbarhet, alltid førsteprioritet.

deretter ville jeg sett på de som var testet av uavhengige aktører, dvs ikke en nettbutikk, og kanskje også sett litt etter erfaringer på nettet, men filtrert ut alle erfaringer med skrivefeil :)

tar du feks utgangspunkt i denne listen

https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price

som er alle minnekortkamera i prisguiden, og ser etter tester feks hos camcorderinfo.com (mitt favorittsted for anmeldelser) vil du feks finne at JVC Everio GZ-MS100 har fått ganske god omtale for bildekvaliteten. du må pittelitt opp i pris, men jeg tror nok det er verdt det. har du mulighet til å kikke på og kanskje kjøpe i butikk kan det være en god ide om du vil ha enkel mulighet for å klage om noe skulle feile. nettbutikker kan være slitsomme å håndtere mht reklamasjoner, spesielt om de er i utlandet...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte Samsung VP-D381 for en dag siden. Kameraet virker greit og er enkelt å bruke. Anbefaler dette som et førstekamera. Kjøpte det på komplett.no for 700 kr fordi det var demobrukt :grin: Men husk å kjøpe med firewirekabel hvis du skal legge filmene over til data!

Endret av Bune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...