Gå til innhold

Programmere en "virtuell verden"?


Anbefalte innlegg

Vi må ikke tenke for mye på begrensinger av maskinvare, om noen år har kapasiteten fordoblet seg...

 

...Minst.. en eller annen "lov" en eller annen framsa er vel at kapasiteten vil fordoble seg hver 18 måned.. det var vel rundt 70tallet dette ble framsatt.. har ikke slått fei enda.. :woot:

 

Ikke fordi de ikke kan, men fordu det vil være økonomisk uforsvarlig av selskapene å gjøre det :wink:

 

Men kul side Ueland. Men tror kanskje det blir litt vanskelig å starte på noe slikt uten en klar plan på hva som faktisk skal lages. Og hvordan :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi må ikke tenke for mye på begrensinger av maskinvare, om noen år har kapasiteten fordoblet seg...

 

...Minst.. en eller annen "lov" en eller annen framsa er vel at kapasiteten vil fordoble seg hver 18 måned.. det var vel rundt 70tallet dette ble framsatt.. har ikke slått fei enda.. :woot:

 

Ikke fordi de ikke kan, men fordu det vil være økonomisk uforsvarlig av selskapene å gjøre det :wink:

 

Men kul side Ueland. Men tror kanskje det blir litt vanskelig å starte på noe slikt uten en klar plan på hva som faktisk skal lages. Og hvordan :)

TTT, trenger hjelp av folk til å få på plass dokumentasjonen der slik at vi vet hva som skal lages, og hvordan ;)

Lenke til kommentar

En litt lignende sak er jo Terrarium. Synes denne virker ganske kul, man programmerer sine egne "dyr" med AI, og så slippes de løs i "verdenen" som er alle brukerenes PCer. Hele verdenen er oppdelt i biter, der hver PC har sin bit. Dyrene har i oppgave å enten spise planter (planteetere) eller kjøtt (andre planteetere eller kjøttetere). Målet er å lage dyret som overlever lengst.

Har ikke testa dette selv, da jeg ikke har internett-tilgang hjemme, men synes det virker tøft som fy :woot:

Lenke til kommentar

Er det noen som har kunnskaper til å klare lage et program som klarer å tolke en "level" slik at ting kan settes inn i det tro?

 

Så, tenkte og leke meg litt i C++ og se hva jeg fikk til, er det noen som klarer å lage en start på en kildekode i c++ elns med koding om hva som skal skje hvis det og det skjer, så gjør det eller det osv. Som vi kan bygge videre på? :roll:

 

Bør vel nok klare og lage en "server" som styrer hele matrix verden og alle objektene i den, uten noe mer. For så å ha en klient som vi kan koble til serveren på for å se hva som skjer for å få mindre load på serveren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Virker som det er noe galt meg siden http://www.datanettet.com/index.php eller er det bare meg? Står at domenet er parkert.

 

 

Not Found

The requested URL /index.php was not found on this server.

 

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

Men hvorfor skriver du dette i denne threaden? Bumping?

Har du ikke lest denne tråden kanskje? Hadde du det, burde du skjønt hvorfor han skrev det, siden det er linka til i denne tråden.

 

Dessuten, siden tråden startet 7. april og er såpass lang, syns jeg ikke at det første svaret siden 19. mai som kom 8. juni, kvalifiserer til bumping..

 

Uanz er det kanskje like greit at folk får øya opp for denne tråden igjen, den var veldig interessant da den stod på som verst. :wink:

Lenke til kommentar

Ja jeg har parkert domenet da jeg skal sette det over på min egen server når jeg har muligheter til det. Og det er egentlig like grett at vi får fortsette diskusjonen her..ok kansje kommer det noe kode fra noen guruer som vi vanlige dødelige kan fortsette på ? :-)

Lenke til kommentar

Følgte bare lenka fra hovedsiden til sourcecode.no og la ikke merke til at det ikke hadde vært noe aktivitet i threaden på en stund.

 

Leste gjennom hele greia og syntes dette virket veldig interessant. Faktisk så interessant at jeg hadde tenkt å engasjere meg i et evt. prosjekt som så ut til å være i startfasen.

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall ikke gjort min del i å holde tråden i gang... :grumpy:

 

Det er bare det at hjernen min ikke vil tenke så lenge på det samme. Etterhvert kom det snikendes tanker om bla. p2p nettverk. Var så vidt jeg kunne se bare jeg som lagde noe som helst som fungerte, dog svært enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...