abcd423417984 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei Jeg kjøpte i høst et canon digital ixus v2 etter å ha fått anbefalt dette. Problemet er kort og greit at veldig mange av bildene blir uskarpe. De få som IKKE blir uskarpe derimot blir så bra at jeg utkonkurrerer mange andre digitalkameraer i bildekvalitet fra samme motiver. Har noen tips til meg om hvordan bildene mine kan bli skarpere? Evt tips og triks med digital ixus v2 kameraet. Takker på forhånd Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Er det feil fokus eller bevegelsesuskarphet? Har du noen eksempler noe sted? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 er nok bevegelsesuskarphet og feil fokus ja...hvordan får jeg riktig fokus da? noen som vet hva de firkantene som enten blir grønne eller forsvinner er på skjermen? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Mange av bildene blir uskarpe av og til med alle kamera, så det er ikke noe spesielt med ditt kamera. Og jo mindre kamera og lettere vekt, desto vanskeligere er det å holde iro. Det er i hovedsak to ting som gjør bildet uklart; bevegelsesuskarphet fordi kamera eksponerer med lang tid når det er lite lys. Selv om øyet sier at det er nok lys, behøver det ikke være nok lys for kamera. Bruk stativ. - Og uskarphet, fordi autofokus ikke rekker å låse avstanden før vi tar bildet, kanskje pga bevegelse eller dårlig kontrast i målepunktet. Det beste du kan gjøre er å vente til 'klarlampen' lyser før du tar bildet. Ta gjerne flere bilder av samme motiv for å gardere deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå