Ståle Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har dual boot Vista og Fedora. Og begge bruker ntp for å stille tiden via ntp.uio.no. Når jeg har stilt tiden riktig i Fedora, og så booter Vista. Viser Vista 1 time feil. At klokken er 1500 istedenfor 1600. Når jeg manuelt trykker på "Oppdater via NTP" (eller hva det nå heter) i Vista, stiller den seg riktig. Noen som har noen løsning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er begge OS'ene i samme tidssone??? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Høres ut som om et av operativsystemene klusser til med sommer- og vintertid. Vista er jeg rimelig sikker på at klarer å holde styr på det selv dersom man velger riktig land og tidsone. Har du tittet i tidsinstillingene i Fedora og sørget for at det er vintertid? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 høres nesten ut som om det er uenighet i hvordan hardwareklokken er innstilt. har hatt samme problem flere ganger, og forandret mellom utc og ikke utc i linux for å fikse det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Det var en hake i Linux som var løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå