indietrash Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 kan noen peke meg til sider àla dot tk, hvor man opprette domener? jeg har både webhotell og domene, men ønsker å ha et eget domene for en av sidene (e.g. gjøre http://www.mittdomeneogwebhotell.com/sidenmin.html til www.etnyttdomene.com), slik man kan med dot tk. dot tk sin tjeneste er egentlig helt utmerket. *men* jeg vil ha et .com, eller .net domene. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vil du ha et .com eller .net så må du nok kjøpe et. Koster rundt 9$ rundt omkring på nettet. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 ja. jeg lurte på om noen kunne peke meg til noen som tilbyr slike domener uten hotell. helst et norsk selskap/et med norsk fillial. one.com som jeg har hotell/domene hos tilbyr ikke dette. jeg vil bare ha et domene hvor jeg kan skrive en "kilde" slik som på dot tk. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Tror ikke du uten videre kan koble til flere domener på én konto hos one.com. Det du imidlertid kan gjøre er å legge det inn i en iframe. En annen løsning er såkalt "URL-forwarding", altså at brukeren skriver inn blablabla.com i adressebaren og havner på sidendin.com/hei.html. Den siste adressen vil da bli den du ser i adressebaren. Finnes sikkert flere måter, men ingen er helt optimale etter min mening. Av norske selskap har du domeneshop.no og subsys.no. I utlandet har du alltids godaddy.com og name.com. Vil du peke flere domener til en webhostingkonto må du nesten bytte til en litt bedre host. One.com er billig og har derfor sine begrensninger. Endret 15. desember 2008 av Stealthy Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) jeg *vil* ikke koble flere domener på samme konto hos one.com. jeg vil ha et domene som virker som dot tk, hvor jeg kan bare skrive inn min kildeadresse og få et domene. på dot tk kan jeg ta en side jeg har hosted som tileks www.sidenmin.com/dennesidenher.html og si at jeg vil at dennesidenher.html skal hete www.dennyesidenmin.tk. jeg er på utkikk etter noen som tilbyr akkurat det samme med .com. eh mvh indietrash Endret 15. desember 2008 av plukkfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå