siindre Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 De fleste av dere er sikkert kjent med denne erroren og jeg irriterer meg grønn over den snart. Beklager hvis det alt er laget en tråd om dette problemet men jeg fant ikke noe om det. Jeg har altså nettopp patchet GTA IV og det fikset textures problemet (før fikk jeg ikke opp veier og bygninger, alt var gjennomsiktig). Men nå får jeg resc10 error etter 10-15min med spilling helt tilfeldig, som betyr at den er "out of video memory". Siden jeg har 8800GTS 640MB tviler jeg på at dette er fakta. Lest på mange andre forum med folk som har GTX280 og fortsatt får RESC10 error på low setting. Har prøvde å finne noen fixes, leste noe om page filen med finner det ikke igjen. Ellers er det ting som går på å edre registeret noe jeg er litt skeptisk til å gjøre. Men det med page filen virker ikke så dumt, for HDD'en jobber konstant rett før erroren kommer, noe som har peiling på det? Kunne anyway hvert greit hvis folk kunne prøvd å samle inn noen guider til fixes som dere har prøvd i denne tråden. Takk for svar System specs (selv om det ikke har så mye å si etter som det er en bug i spillet): c2d e6600 2.4ghz 1gb med ram (den andre GB'en var defekt, får snart ny) 8800gts 640MB (nyeste driver, 180.48 er det vel, oppdaterte i dag hvertfall) Har også installert patchen som sagt. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det er sluppet en beta driver som er laget spesielt for GTA4, prøv den http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men det er verd et forsøk Lenke til kommentar
siindre Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Det er sluppet en beta driver som er laget spesielt for GTA4, prøv denhttp://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men det er verd et forsøk Yep, prøvde den. Endte bare med å få texture problemene tilbake. Måtte til med driver sweeper, installere 180.48 og inn i RivaTuner for å resette driver innstillingene for å få spilt igjen. Så den funker desverre ikke for min del, men tror den er myntet spesielt for folk med geforce 7-serien. Har forresten nettopp installert .NET framework 3.5 noen sier det fikser det, skal teste nå. Edit: Ingen forskjell med .Net framework 3.5 Noen andre ideer folkens? Endret 15. desember 2008 av siindre Lenke til kommentar
siindre Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 *bump* Jeg fiksa det faktisk, eller kun erroren da. Så nå kan jeg spille det, men noenganger synker FPS'en noe helt sinnsykt. Men det gjelder vel mer eller mindre alle, så vi får vente på neste patch. Her er det jeg gjorde: - Disabled GPU PhysX - Set pre-rendered frames to 0 - Set to "Single monitor compability mode" i nVidia kontrollpanelet. Har nyeste drivere fra nvidia, ofisielle, ikke betaen. 180.48 er det vel. Ellers har jeg ikke gjort noen andre endringer, annet enn å installe patchen. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg hadde dette problemet også, men forslagene over var ikke mye til hjelp. Det som derimot var saliggjørende var å slå av muligheten for å lagre videoklipp under "game" menyen i spillet. Ser ut som om det er en aldri så liten memory-leak i denne funksjonen, og den sørger for at det til enhver tid er mulig å lagre 30 sek av det som har skjedd så da tapper det maskienen ganske kjapt for krefter. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Ja jeg leste om den video funksjonen slukte VRAM, men min var disabled fra før av så. Men jeg har nesten greid å fikse alle FPS dropdown, har nesten jevn fps nå. Følgte en guid, var litt komplisert og måtte regne ut diverse shit, si i fra hvis jeg skal poste den. Hvis ikke gidder jeg ikke bryet. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Så ved å slå av den kan man då mye bedre fps? Uakseptabelt for meg... Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Så ved å slå av den kan man då mye bedre fps? Uakseptabelt for meg... Ja, i de fleste tilfeller får du bedre ytelse. Ikke nødvendigvis men. Så du bruker den mye? Jeg har aldri brukt den... Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hvis noe morsomt skjer, tar jeg film av det... Er nokså morsomt... Dessuten lager jeg et par småfilmer for tøys her og der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå