Gå til innhold

hva tror/håper du at vi oppnår innen de neste 500 årene?

Anbefalte innlegg

2) Teleport

Ikke usannsynlig. Vel, det kommer an på hva du tenker på når du sier teleport - hvis du tenker på en maskin som kan teleportere mennesker, så vet jeg ikke, men de har jo allerede klart å teleportere lyspartikler så langt som 160 kilometer. Det neste blir å teleportere fra jorden til rommet, og deretter, etter 2020, skal de prøve å teleportere til månen. Innen èn dekade sier de at de skal kunne teleportere vannmolekyler, og etter to tiår sies det at man skal kunne teleportere DNA, virus, gener og kanskje en celle. Men tatt i betrakning at kroppen består av omlag 15 trillioner celler, kan man jo tenke seg hvor ufattelig mye mer komplisert teleporteringen av et menneske ville vært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forskjell på dimensjon 1 og dimensjon 2, når man bruker det for å symbolisere forskjellige dimensjoner, og ordene blir brukt, som hvis man skal beskrive en hendelse med person 1 og person 2, og 2. dimensjon og 1. dimensjon etc. Vi lever vel i fire dimensjoner, og vi kan jo si at det da er en første, andre, tredje og fjerde dimensjon (den fjerde dimensjonen er tiden).

hvis du har 4 personer der de heter 1, 2, 3 og 4, man snakker om 3 og 4, så er det kanskje ikke veldig lurt å kalle disse for person 1 og person 2(de heter jo 3 og 4)

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? Hvem snakket om person 3 og 4? Jeg antar du da tenker på den tredje og fjerde dimensjonen, men det blir bare helt feil. Man skal ikke reise fra den tredje romdimensjonen, til den fjerde dimensjonen, eller tidsdimensjonen, og så tilbake.

Lenke til kommentar
1. Hvorfor er kloner mer egnet enn en mennskemengde med mer variasjon i genene?

2. Hvorfor i alle dager er det en god ide å ha en suveren forakt for menneskeverd og herpe med hjernen til mennesker for å lage en hær?

AtW

1)Kloner kan produseres i mangetall på brøkdelen av det det tar å i det hele tatt tar å føde et barn, i tillegg kommer 20 år med opplæring og oppvekst. Kloner kan vi "forhåndsinnstille" slik at de allerede har disse egenskapene fra dag en av og speede opp veksten deres slik at vi får kloner som er like sterke/smarte/raske/flinke osv...som en 20 åring hadde vært, bare at disse tar bare 1-2 år kanskje.

2) MAKT MAKT MAKT MAKT MAKT, hennsynsløs, bruttal, blodig MAKT!

Lenke til kommentar
1. Hvorfor er kloner mer egnet enn en mennskemengde med mer variasjon i genene?

2. Hvorfor i alle dager er det en god ide å ha en suveren forakt for menneskeverd og herpe med hjernen til mennesker for å lage en hær?

AtW

1)Kloner kan produseres i mangetall på brøkdelen av det det tar å i det hele tatt tar å føde et barn, i tillegg kommer 20 år med opplæring og oppvekst. Kloner kan vi "forhåndsinnstille" slik at de allerede har disse egenskapene fra dag en av og speede opp veksten deres slik at vi får kloner som er like sterke/smarte/raske/flinke osv...som en 20 åring hadde vært, bare at disse tar bare 1-2 år kanskje.

2) MAKT MAKT MAKT MAKT MAKT, hennsynsløs, bruttal, blodig MAKT!

Hva gjør kloner bedre egnet til å "speede opp veksten", eller "forhåndinnstilles", enn folk som kke er kloner?

At folk gjør ting for makt betyr ikke at det er en god ide for samfunnet, jeg er sikker på at taliban sprenger uskylde for å få makt også, betyr ikke at det er noen fantastisk ide.

AtW

Lenke til kommentar
Hva gjør kloner bedre egnet til å \"speede opp veksten\", eller \"forhåndinnstilles\", enn folk som kke er kloner?

At folk gjør ting for makt betyr ikke at det er en god ide for samfunnet, jeg er sikker på at taliban sprenger uskylde for å få makt også, betyr ikke at det er noen fantastisk ide.

AtW

Du elsker vel bare å kverulere gjør du ikke?

Skjønner du ikke? Si at et land som Norge skulle skaffe seg denne ordningen. Vi har jo en relativt liten hær sammenlignet med USA, Russland og stort sett alle andre land. Med mange hundre tusen flere styrker ville vi jo pluttselig ha klatret mange hakk opp på rangstigen.

2. verdenskrig var heller ingen god idee, men det skjedde likevel og var fult nødvendig så ikke nazistene tok makten her.

Endret av Tritrans
Lenke til kommentar
Hva gjør kloner bedre egnet til å \"speede opp veksten\", eller \"forhåndinnstilles\", enn folk som kke er kloner?

AtW

Du elsker vel bare å kverulere gjør du ikke?

Skjønner du ikke? Si at et land som Norge skulle skaffe seg denne ordningen. Vi har jo en relativt liten hær sammenlignet med USA, Russland og stort sett alle andre land. Med mange hundre tusen flere styrker ville vi jo pluttselig ha klatret mange hakk opp på rangstigen.

2. verdenskrig var heller ingen god idee, men det skjedde likevel og var fult nødvendig så ikke nazistene tok makten her.

Kall det gjerne kverrulering om du vil, du virker til å tilegne kloner noe slags magiske egenskaper i kraft av at de er kloner, den enste forskjelln mellom ikke-kloner og kloner er i utganspunktet at klner har tvillinger. Man kan like gjerne fø opp hundretusenvis av ikke-kloner som kloner. Hvorfor er det så viktig at de er kloner?

Om det var nødvendig for å hindre at nazistene styrte, så var det jo en god ide vil mange si. At folk kan finne på å lage slike hærer tviler jeg ikke på er mulig, men det er dritt for ssamfunnet, og ikke minst stakkarene som er i hæren.

AtW

Lenke til kommentar

Eid. :D

Jeg er forøvrig helt enig med AtW. Du påstår jo at hvis vi får til å klone mennesker, så kan vi automatisk manipulere de i en slik grad at de vokser fortere, eller når voksen alder fortere, og at vi kan med svært stor presisjon bestemme hvordan deres personlighet skal bli. Dette er det man typisk ser i filmer som Star Wars, men det betyr ikke at man kan gjøre dette i virkeligheten.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Om 500 år har vi funnet en måte å få evig liv på, samt en kur for AIDS, og kanskje til og med total immunitet for sykdommer?

Jeg henger meg på at fysikken setter en drastisk stopper for tidsreiser, hvert fall bakover i tid. Når det gjelder teleport så tror jeg det vil bli fult mulig en eller annen gang. Men om 500 år? Neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...