Gå til innhold

kvinner mer religiøse enn menn? ... og kanskje litt dummere også?

Anbefalte innlegg

Ateister trenger å være kule? Sjøsprøyt og pølsevev.

Forresten, sjekk hvor UKUL denne personen som representerer kreasjonisme er, og hvor EKSTREMT KUL personen som representerer evolusjon er.

http://www.godtube.com/view_video.php?view...547d9d4cee54d3f

For ateistene er det viktig å være skikkelig kul, og vise at man ikke tror på noe som kan kontrollere en selv

Hva med buddhistene? Hvorfor lar du de slippe billig unna?

Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt.

I motsetning til religiøse så er vi åpne for nye fakta som eventuelt motstrider dagens fakta, men kun om det finnes bevis som støtter disse nye faktaene. Å sette en sal på et dinosaurskjellet og si at dinosaurer ble skapt for at vi skulle ri på dem fordi salen ikke faller av regnes ikke som overbevisende fakta.

Men tilbake til topic.

For meg virker det som mange kvinner er veldig fokusert på å vise respekt ovenfor flest mulige, såfremst den respekten ikke går utover deres egen tro, politiske syn o.l.

Men personlig synes jeg at respekt ikke er noe man kan be om, men noe man må gjøre seg fortjent til.

Derfor har jeg personlig vanskelig med å respektere religiøse som ber om respekt uten å ha gjort seg fortjent til det.

Dessuten er det like enkelt å gi dem disrespekten de gjør seg fortjent til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religionene har lange tradisjoner for å være mot polygami. Dette gagner kvinnen mer enn mannen, og jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at kvinner er mer religiøse enn menn. Men den viktigste årsaken er nok at kvinner er mer styrt av følelser og mindre styrt av fornuft og logikk.

Lenke til kommentar
IQen forteller bare hvor flink man er til å se sammenhenger og mønstre og forstå matematikk.

Noe som er en avgjørende faktor når det kommer til å avsløre juksemakere og religiøs overtro.

men IQ og intelligens er ikke det samme. Selv har jeg en IQ på 128, men det er ingen merkbar forskjell på meg og andre personer med lavere IQ.

Jo, det er det i aller høyeste grad. IQ står for Intelligence Quotient - det ligger faktisk i ordet at det er målet på intelligens - nå begynner jeg å tvile på at du har 128 i IQ. :D Dessuten så merker man fort om folk er mindre intelligente og scorer lavt på IQ-tester. Dette oppdager man for ved å enten lese det de skriver eller å prate med dem f.eks.

Lenke til kommentar
Religionene har lange tradisjoner for å være mot polygami. Dette gagner kvinnen mer enn mannen

På hvilken måte?

Genetisk sett er det en ulempe for kvinnen å ha en mann som er ute og sprer sæden sin på andre kvinnfolk. I verste fall kan det ende med graviditet, og da vil han ha flere unger å ta seg av, noe som selvfølgelig vil minke overlevelsessjansen til kvinnens gener. For mannens gener er det bedre jo mer han puler rundt.

Lenke til kommentar
Religionene har lange tradisjoner for å være mot polygami. Dette gagner kvinnen mer enn mannen

På hvilken måte?

Genetisk sett er det en ulempe for kvinnen å ha en mann som er ute og sprer sæden sin på andre kvinnfolk. I verste fall kan det ende med graviditet, og da vil han ha flere unger å ta seg av, noe som selvfølgelig vil minke overlevelsessjansen til kvinnens gener. For mannens gener er det bedre jo mer han puler rundt.

Kvinner tjener også til en viss grad på å pule rundt, som du så pent formulerte det :) Hvis de ikke hadde det hadde de ikke gjort det heller... :)

Kom til å tenke på noe:

Hvem er det mannen er ute å puler på Jo, kanskje kvinnen til han som er og puler kona di? Hvem vet? :tease:

Egentlig puler vi vel alle rundt, bare at noen gjør det i større eller mindre omfang. Det får verden til å gå rundt liksom... he he.

Og det er IKKE galt for to mennesker å ha sex så sant begge er enige om det! Ingen eier et annet menneske selv om du er sammen med/sambo/gift med den andre parten. Har flere venner jeg som har det en kaller for åpne forhold som fungerer veldig greit for begge to.... Det ville ikke funket for meg, men helt greit om dette fungerer for dem, har da ikke jeg noe med :)

Det er bare sex og sex er jo greit å nyte på den måten en selv liker, såfremt det ikke går ut over noen som ikke har noe med det såklart!!!

Lenke til kommentar
i en historie og filosofi time her om dagen kom jeg i heftig debatt om religion og toleranse.

man tok stilling til denne påstanden: blasfemi bør være ulovlig

når det var min tur til å snakke sa jeg "blasfemi er en fin ting og burde absolutt ikke være ulovlig, siden det bidrar til utryddningen av religion"

dette skapte et par reaksjoner, og siden jeg liker å provosere så dro jeg den enda lengre og folk ble etterhvert ganske sure. eller, gutta ble ikke sure; de var alle sammen enige med meg... kvinnene derimot var de eneste som argumenterte mot meg. senere viste det seg at flere av dem var religiøse.

så, utifra denne lille observasjonen, samt en hel rekke andre, så virker det som om kvinner er mye mer åpne for religion og spiritualisme enn oss menn. kan dette tyde på at de også egentlig er litt dummere?

Nei det vil jeg ikke ha noe formening om, men dine holdninger angående kvinner vil høyst sannsynlig gi deg mindre f...e eller m.s enn hva andre menn og gutter vil få hvis DU er så dum at du tilkjennegir dine holdninger ovenfor den kvinnelige befolkning.

Så i ettertidens tanke får DU ta ett oppgjør med deg selv om hvem som egentlig var den dumme...

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
i en historie og filosofi time her om dagen kom jeg i heftig debatt om religion og toleranse.

man tok stilling til denne påstanden: blasfemi bør være ulovlig

når det var min tur til å snakke sa jeg "blasfemi er en fin ting og burde absolutt ikke være ulovlig, siden det bidrar til utryddningen av religion"

dette skapte et par reaksjoner, og siden jeg liker å provosere så dro jeg den enda lengre og folk ble etterhvert ganske sure. eller, gutta ble ikke sure; de var alle sammen enige med meg... kvinnene derimot var de eneste som argumenterte mot meg. senere viste det seg at flere av dem var religiøse.

så, utifra denne lille observasjonen, samt en hel rekke andre, så virker det som om kvinner er mye mer åpne for religion og spiritualisme enn oss menn. kan dette tyde på at de også egentlig er litt dummere?

Nei det vil jeg ikke ha noe formening om, men dine holdninger angående kvinner vil høyst sannsynlig gi deg mindre f...e eller m.s enn hva andre menn og gutter vil få hvis DU er så dum at du tilkjennegir dine holdninger ovenfor den kvinnelige befolkning.

Det kan jeg på det sterkeste tilbakevise, for jeg fikk mer f***e av kristne jenter enn av de som ikke var kristne. Hvis du tror at kristen = prektig er du skikkelig på jordet... :)

Lenke til kommentar
Kvinner tjener også til en viss grad på å pule rundt, som du så pent formulerte det :) Hvis de ikke hadde det hadde de ikke gjort det heller... :)

Kvinner var tidligere avhengig av å ha en beskytter og forsørger for å klare seg, og for at ungen skulle kunne vokse opp. Puler hun rundt, kan hun ikke regne med at mannen ønsker å påta seg dette ansvaret.

Ellers har nok RWS rett. Unge jenter foretrekker bad boys.

Endret av Europa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...