Sempercogitare Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Og så en statistikk jeg følte hørte hjemme her: 17.6 Prosentdel som dei siste 12 månadene har vore på gudsteneste, messe eller møte arrangert av trussamfunn, etter kjønn, alder, utdanning, bustadstrøk og landsdel. 2007 og denne: Prosentdel som er medlemmer eller aktive i religiøse foreiningar, etter kjønn, alder og landsdel. 1997-2007 Endret 16. desember 2008 av Sempercogitare Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Navnelapper uten mening er per definisjon meningsløse. Selv har jeg en klar oppfatning av hva det vil si å være human-etiker. Det hadde kanskje hjulpet om du hadde fortalt hva oppfatningen din er? Og vær så vennlig å faktisk bruke korrekte sitater for å bygge opp under argumentasjonen din. Du spør ekstremt åpne spørsmål som strengt tatt kun kan besvares meget generellt, for så deretter sette spørsmålstegn ved gyldigheten på grunnlag av personlig overbevisning. Det er ikke diskusjon, det er dårlig argumentativt ordkløyveri. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) stattestikk Var den med vilje? Vanvittig stavefeil! For øvrig jævlig interessante tall. Vi ser en klar tendens til at kvinner er mer religiøse, samt at unge er langt mindre religiøse enn eldre. Folk på landsbygda er mest religiøse, ingen overraskelse! Det siste er svært positivt! Merkelig nok ser det ut til at folk med utdanning er mest religøse... Agder og Rogaland er som ventet mest religiøse. Jeg ble overasket over at Trøndelag gjør det så svakt. Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 stattestikk Var den med vilje? Vanvittig stavefeil! hehe, må desverre si den ikke var med vilje Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Det hadde kanskje hjulpet om du hadde fortalt hva oppfatningen din er? Og vær så vennlig å faktisk bruke korrekte sitater for å bygge opp under argumentasjonen din. Med utgangspunkt i en snever forståelse av humanetikk som grunnlaget for en etikk, vektlegges en rasjonell og menneskelig forankret etikk, altså en etikk som utvikler etiske posisjoner og standpunkter gjennom rasjonelle vurderinger og utledninger av den menneskelige erfaring. Humanetikken er også baserte på oppfatningen om at det finnes en felles, allmenn moral/etikk. Dette kommer til uttrykk i de fellestrekk som kan ses i mange religiøse og etiske systemer. For eksempel var Kristian Horn opptatt av å vise hvor utbredt «den gyldne regel» er i mange religioner: «Du skal gjøre mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg», eller negativt formulert: «Du skal ikke gjøre mot andre det du ikke vil andre skal gjøre mot deg.» Sitat: Wikipedia og denne: Prosentdel som er medlemmer eller aktive i religiøse foreiningar, etter kjønn, alder og landsdel. 1997-2007 Vi ser at menn har frigjort seg fra religionene i langt større grad enn kvinner, noe som underbygger teorien om at kvinner av natur er mer naive enn menn. Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Ta denne og trekk fra 20, så bør du være i nærheten.http://www.illustrertvitenskap.com/htm/IQTest/no/index.html Fikk 116 på den testen så min IQ er 96? Endret 16. desember 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Fikk 116 på den testen så min IQ er 96? Hvis du føler du er gjennomsnittlig intelligent (eller bittelitt under snittet), er det antagelig i nærheten av IQ-en din, ja. Snittet i befolkningen er 100. Det er selvfølgelig et usikkerhetsmoment. Får man over 140, tror jeg man må finne seg en annen test enn denne for å måle IQ-en. Uansett bør alle ta en tur til Mensa om de vil være sikre. Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Dette forteller meg veldig lite om hva du personlig mener. Mener du at alle human-etikere er moralske realister eller ikke? At de alle er ateister? ps: Det var din indirekte omskrivning av min post jeg pratet om da jeg snakket om sitater, og et sitat fra sidene til Human-Etisk forbund hadde kanskje vært mer nyttig? Endret 16. desember 2008 av Saggy Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan kan man komme med en sånn uttalelse? Kvinner er ikke dummere enn menn, de blir bare tvingt til å tro på noe av mennene sine. Hvis ikke blir de steinet. Hvertfall av Islam-ekstremister. Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Godt mulig, jeg har aldri sett på meg selv som spesielt smart, men jeg ligger nok på rundt gjennomsnittet 100~ IQ. Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt. Jeg syns det er merkelig at du hevder det er ateistene som mener de har svaret på alt. Sist jeg så en gruppering som hevdet de hadde alle svarene var da jeg var innom et kirkemøte i sandefjord. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Godt mulig, jeg har aldri sett på meg selv som spesielt smart, men jeg ligger nok på rundt gjennomsnittet 100~ IQ. den klassiske iq-testen måler ikke den fulle og hele iq'n din, den tar verken får seg kreativitet, sosial iq'n og andre deler av den menneskelige sinn. ergo..... en vanlig iq-test kan gi en liten pekepinne på hvor du er som ca. på logisk tenkning og andre evner, men iq-testen vil aldri vise hele din iq Endret 16. desember 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt. Det KAN jo ha noe med at vi faktisk har lest litt mer om alt mulig enn kristen-slappkukene vet du... Derfor har vi også flere OG bedre svar..... Jeg syns det er merkelig at du hevder det er ateistene som mener de har svaret på alt.Sist jeg så en gruppering som hevdet de hadde alle svarene var da jeg var innom et kirkemøte i sandefjord. Godt svart Saggy!!! Det minner meg på en annen mulighet og det er at religion ikke lenger KAN svare på noe som helst og det er derfor de er sure på oss ateist-"kukene" som faktisk KAN svare.... Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan kan man komme med en sånn uttalelse? Kvinner er ikke dummere enn menn, de blir bare tvingt til å tro på noe av mennene sine. Hvis ikke blir de steinet. Hvertfall av Islam-ekstremister. Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt. vi tror ikke, vi vet at vi har rett. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Godt mulig, jeg har aldri sett på meg selv som spesielt smart, men jeg ligger nok på rundt gjennomsnittet 100~ IQ. den klassiske iq-testen måler ikke den fulle og hele iq'n din, den tar verken får seg kreativitet, sosial iq'n og andre deler av den menneskelige sinn. ergo..... en vanlig iq-test kan gi en liten pekepinne på hvor du er som ca. på logisk tenkning og andre evner, men iq-testen vil aldri vise hele din iq Hvor er den omfattende IQ-testen da? =) Jeg fikk 129 på IQ-testen Mensa Danmark hadde på sin side, men hvis det finnes en mer omfattende IQ test som tar for seg flere aspekter ved tankegangen enn logikk så hadde det vært intressant. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Europa: Fikk 129 på testen.. ganske grei test.. Har tatt andre ganske seriøse tester på nett og noen tester hos psykolog. Ligger som regel mellom 130-140. Lå på over 140 når jeg var 7, men har nok slakketl litt av siden da. Får se etter jeg er ferdig på universitet Når det gjelder humanetikere, så er det ikke noen selvfølge at de er ateister selv om det er vanlig. Ole Marius: Nå roter du fælt. Logisk tenking, hukommelse, språk og symbolforståelse, etc er nettopp det som er IQ og intelligens. Dette har ingenting med kunnskap, sosial IQ(misvisende navn) eller kreativitet å gjøre. Saggy: meget godt svar Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Mener du at alle human-etikere er moralske realister eller ikke? Fra HEF sine hjemmesider: Humanister anser at moralske verdier har sin basis i menneskets natur og erfaringer og at de har forståelse og omsorg for andre som grunnlag. Vi har en naturlig evne til å leve oss inn i andres situasjon som kommer til uttrykk gjennom vår samvittighet og som gjør oss til moralske vesener. Så ja, de er alle moralske realister. At de alle er ateister? Humanismen er uten forestillinger om guder eller andre overnaturlige makter. Så ja, de er alle ateister. PS. Jeg skreiv om quoten din for å klarjøre meningen. Hater ateist-kuker som tror de har svaret på alt. Det er religiøse som hevder å ane noe ting som man overhodet ikke har noen forutsetninger om å ane noe om. Sist jeg så en gruppering som hevdet de hadde alle svarene var da jeg var innom et kirkemøte i sandefjord. Hva i Helvete gjorde du der? Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) dobbel Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Europa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) trippel Endret 16. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det slår ikke feil at folk skriver ned IQ'en sin på forumer eller lignende(gjerne med resultat forfattet selv). Vell i samme ånd vil jeg si at jeg har en IQ på 160(målt hos psykolog med standarisert test), med en usikkerhet lik differansen mellom de som skryter høyere enn meg og 160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå