mandela Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 merklig problem, jeg kjører mandrake 9.1 skal installere unreal tournament, cden er inni (orginal ut (totally unreal)) jeg kan se filene på cdrom i filbehandling, men når jeg kjører install så får jeg opp meldingen "please mount the unreal t cdrom for linux, choose yes to retry.. Lenke til kommentar
toer Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 mount /dev/cdrom /cdrom eller evt mount /dev/hdX /cdrom Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Mandrake 9.0 hadde også noen problemer med CRRom-en, se http://www.mandrakelinux.com/en/90errata.php3 . commandline to rewrite the boot information. Error scenario: When using urpmi or rpmdrake, there is an error about package not found before accessing the CD-ROM. Another possible error message is "Everything already installed." Why: The installer misconfigured the medium description of Contribution packages. Solution: Insert the Installation CD (CD-ROM #1) and issue the command "urpmi.update cdrom8" as root. Hjalp dette? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 mount /dev/cdrom /cdrom eller evt mount /dev/hdX /cdrom men i kontroll-senteret ser jeg at cdrom er mountet (tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå