Gå til innhold

Kjøpe ps3 DualShock 3 fra utlandet?

kozzo

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg PS3. Jeg har tenkt å kjøpe en håndkontroll til og da tenkte jeg på DualShock 3. Syntes at det var litt dyrt her i Norge, men jeg kan få den for for ca. 370kr på www.play.com

Er dette billig? eller finnes det andre steder hvor jeg kan få det til samme pris her i Norge?

Dessuten lurer jeg på om jeg kan bruke den kontrollen på min ps3 hvis jeg kjøper den fra play.com?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat fått meg PS3. Jeg har tenkt å kjøpe en håndkontroll til og da tenkte jeg på DualShock 3. Syntes at det var litt dyrt her i Norge, men jeg kan få den for for ca. 370kr på www.play.com

Er dette billig? eller finnes det andre steder hvor jeg kan få det til samme pris her i Norge?

Dessuten lurer jeg på om jeg kan bruke den kontrollen på min ps3 hvis jeg kjøper den fra play.com?

Takker for svar

Du kan selvfølgelig bruke den på din norske ps3, bruker selv en dualshock 3 fra canada. Veiledende pris for en slik kontroll her i Norge, er på 599 så det er et godt kjøp. Men er prisen 370 inkl. toll? Ikke glem at noe som koster over 200 må du betale et gebyr på 999,- og 25 % av varens verdi. Dermed kan den desverre bli litt dyrere.

Ting over 17.99 pund fra play.com lønner seg som regel ikke.

Lenke til kommentar

Noe møkk!! det er 370 inkludert frakt osv. Men da teller jeg ikke med fra Norge. Synes 500kr for en kontroll her i Norge er noe DYRT!

Hva med spill da? jeg har tenkt å kjøpe meg metal gear solid 4, noen som vett om noen gode butikker her i Norge?

Lenke til kommentar
Noe møkk!! det er 370 inkludert frakt osv. Men da teller jeg ikke med fra Norge. Synes 500kr for en kontroll her i Norge er noe DYRT!

Hva med spill da? jeg har tenkt å kjøpe meg metal gear solid 4, noen som vett om noen gode butikker her i Norge?

Det vet jeg ikke, men du kan prøve å bestille kontrollen fra videogamepøus.ca, de "jukser" litt med prisingen og setter verdien: 20CAD på pakken slik at den går under tollgrensen.

Det skal sies at enkelte pakker fra dem blir stoppet og flere her på forumet har måttet betale toll.

Men hvis du ikke gidder å betale 500kr. hadde jeg tatt sjansen å bestilt en fra vgp, ca. 350 inkl. frakt. :)

Lenke til kommentar

Prøv ebay, ofte veldig billig der.

Bare et par gylne regler å huske dog:

1. Kjøp bare fra selgere med masse feedback og høy fornøyd prosent (99% eller lignende)

2. Spør om de kan prise pakken til lavere pris (de fleste gjør det)

3. Spør alltid om frakt kosntad til Norge hvis det ikke er oppgitt

Finnes sikkert andre regler, men det er de faste tingene jeg er obs på.

Spare mye penger på å handler der (veldig mye).

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...