ilpostino Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har tenkt til å sette opp en dedikert maskin for å overvåke serverne på jobben. hvilken (helst gratis) system er best til dette? det spiller egentlig ikk enoen rolle om det er Linux eller Windows da jeg skal ta for meg en maskin og sette den opp fra skrætsj. skal overvåke minnebruk, harddisk-plass, oppetid, nettverkstrafikk og lignende. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hva slags servere skal du overvåke? Lenke til kommentar
MurDoX Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 En kandidat kan være Zenoss. Core versjonen er gratis. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 En annen kandidat er Nagios: http://www.nagios.org/ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 siden de som jeg vet om som er gratis allerede er nevnt må jeg nesten ta ett som koster litt. WhatsUp Gold det koster 595$ for opp til 25 enheter det har overvåking av. det er enkelt å sette opp og veldig bra til å ta ut rapporter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 NT 4 servere takk for tips, sjekkes ut i morgen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg tenkte mer på HW. Er det HP-servere så har du HP SIM. Der får du varsling på hardware-feil også. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Alt etter behov så finner jeg svært ofte Cacti grei. Kan grafe alt som har med SNMP å gjøre og utvides med plugins for autodiscovery, epostvarsling ved brudd på terskler, automatiske rapporter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå