Isbilen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hver gang jeg skal finne ut noe på Sparebank1-nettbanken min ender det med at jeg blir sittende og skrike og rive meg i håret. Nå får det være nok, jeg bytter bank. Hvilken skal jeg velge? Siden jeg bare bruker nettbank er kvaliteten på denne avgjørende. Ser det diskuteres opp og ned noen steder om hva som er best av DNB Nor og Skandiabanken, og en kompis av meg anbefaler sistnevnte. Hva synes dere? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vet at det ikke er dette du spør om, men jeg syns da at nettbanken til Sparebank 1 er oversiktelig og fin. Kanskje fordi jeg er vant til den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Har aldri hatt noen annen, men jeg lover deg, den er ubrukelig når du skal ha kopier av kvitteringer og utskrifter og andre ting man skulle tro kunne ligge et par museklikk unna. Dessuten er det alltid noe kluss, driftsfeil forårsaker at man kan finne kvitteringer fra en konto, men ikke fra en annen. Det skjedde meg nå nettopp, og det var like forgremmende sist gang jeg brukte den. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har aldri hatt behov for kvitteringer, så der kan jeg ikke uttale meg. Men når jeg tenker meg om så har hele skiten vært nede et par ganger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Ikke rent sjelden, og gjerne om kvelden/natta, når jeg pleier å sette meg ned med regningene mine. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det er ikke rent sjelden at nettbanken til DnB NOR er nede heller. Enten pga driftsproblemer eller planlagt vedlikehold. Ofte får man ikke opp saldo på lån og kredittkort. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken. Kvitteringer og utskrifter er veldig lett tilgjengelig. De er nede en gang i blant, men ikke ofte. I og med at det ikke koster noe er det jo bare å prøve og så eventuelt stenge kontoen hvis du ikke er fornøyd.. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 skandiabanken, den er meget bra. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Slenger meg også på her og anbefaler skandiabanken. Madammen har dnbnor og den har utrolig mye mer nedetid enn skandiabanken som jeg har. Jeg synes også at det er lettere å finne den infoen man vil ha i skandiabanken, og hvis man ikke finner den så er supporten der veldig greie. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Har også hørt at Skandiabanken er bra, men den banken er for dyr for meg og har for dårligere rentebetingelser. Selv bruker jeg Ya bank. Gebyrfri og markedets høyeste rente uten noen betingelser. Nettbanken der er en lightutgave av Terra systemet. Meget enkel å bruke, stabil og kjapp. De gangene jeg har hatt behov for et kjapt svar pr tlf, så har responstiden vært 10 sek eller lavere. Endret 16. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har også bare positiv erfaring med Skandiabanken. Hadde DNB Nor før, så byttet jeg til Ya Bank og endte opp med Skandiabanken. Syns sistnevnte har den beste siden, og jeg har aldri opplevd at de har vært nede uten å ha sagt fra på forhånd. De har også online hjelp, hvor du kan snakke med en som jobber der og få hjelp, hvis det skulle være et problem. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skandiabanken ble kåret til den beste nettbanken av DinePenger i deres siste test. Jeg kan også gå god for denne banken! Alt fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Høres bra ut, ser ut til at jeg skifter til dem. Jeg har verken lån eller formue, så rente driter jeg i. Takk for tips, kom gjerne med flere. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Brukte før postbanken og den var egentlig helt grei. Men bruker nå skandiabanken og synes systemet der er en del bedre. Hvis du lurer på noe kan du spørre kundesupport over chat. Og dekker alle mine behov hvertfall. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan er det forresten med å skifte bank? Er det som med noen andre ting, at bankene ordner alt for meg, eller må jeg ringe eks-banken min og be dem sette over pengene til den nye? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det jeg gjorde, var at jeg opprettet en konto i Skandiabanken, også overførte jeg alle pengene fra YaBank til Skandia når jeg hadde fått den. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvordan er det forresten med å skifte bank? Er det som med noen andre ting, at bankene ordner alt for meg, eller må jeg ringe eks-banken min og be dem sette over pengene til den nye? Det funker å bare sette over pengene selv - det gjorde jeg selv da jeg byttet til SKB. Ellers hadde selvfølgelig Skatteetaten bare mitt gamle kontonummer da skatten skulle utbetales på våren, men det ordnet seg på et vis (husker ikke helt hvordan). Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hva med Gjensidige? Jeg bruker Sparebank1 selv, men har en tom konto hos gjensidige. Bra rente, og nettbanken ser ganske oversiktelig ut. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg har brukt Skandiabanken siden..ja..siden jeg fikk nok penger til å få kortet for noen år siden, aldri vært misfornøyd med det, og håper jeg slipper det. Gjør heller ikke noe at dem er medlem av banksikringsfondet heller nå! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvordan er det forresten med å skifte bank? Er det som med noen andre ting, at bankene ordner alt for meg, eller må jeg ringe eks-banken min og be dem sette over pengene til den nye? Opprett et kundeforhold i den nye banken og overfør pengene dit. Dersom du ikke ønsker å ha en tom konto stående i den gamle banken så ringer du de og ser at du ønsker å avvikle kundeforholdet ditt. Da oppgir du den nye kontoen for overføring av restbeløp/renter. Husk å oppgi nytt kontonummer til eventuel arbeidgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå