Gå til innhold

Linjeskift i Gmail/Opera

amundsf

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden bestemte jeg meg for å endelig bytte ut IE. Benyttet en kort periode både Firefox og Opera, men har nå i noen uker vært fornøyd bruker av Opera.

Kun en ting irriterer meg: Når jeg skal skrive en mail i Opera får jeg ikke til linjeskift. Kort fortalt så er det som standard i Word 2007: x antall punkter legges til før/etter teksten. I tillegg velger gmail/opera da å fjerne eventuelle doble linjeskift som er satt inn.

Dette irriterer vettet av meg, da jeg innimellom skriver noen middels lange mailer som det burde vært noen "avsnittsskillere" i for at de skal bli enklere å lese (se hva som hører sammen).

Er det noen som er kjent med dette? Finnes det noen løsning?

I IE er ikke dette et problem, så det er relatert til Opera.

Takker så mye for hjelpen!

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det same skjer hjå meg (kanskje sett bort frå det med doble linjeskift), men eg ser ikkje på det som eit problem. Som i Word starter vel enter eit nytt avsnitt, det vert med andre ord eit skilje. Og som i Word får du eit «vanleg» linjeskift ved å trykke shift + enter. Dei som mottek e-postane, har ikkje dei noko skilje mellom avsnitta i e-postane dine? Eg fekk det, når eg testa dette akkurat no, men det avheng kanskje av kva e-postprogram dei bruker.

Lenke til kommentar

Problemet er doble linjeskift ved avsnitt o.l. ja. Så hvis f.eks. ønsker å sette opp en liste (med påfølgende linjeskift for nytt avsnitt blir det slik):

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

nfalfsnalfnalfsnlasnfalfsn

Punkt 1

Punkt 2

amfsøasfmlasøf

Ville vel kanskje hatt det mer slik:

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

asmøføafsmaøsfmasølfmaøf

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

asfmaølfmaøfsmafsmaø

Alt blir altså en lang smørje i stedet for litt logisk "gruppering"...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...