Gjest Slettet+98128394 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Dette er en strålende nyhet. Jeg har alltid vært fan av XFX-kort, men har tenkt til å kjøpe et 4870. Hadde vært gull med XFX 4870. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) tosha0007, bedre kort til samme pris?Tror det er du som må føre bevisene her.Hvilket kort gir XFX ut som er "bedre" enn konkurrentene, til samme pris?"XFX har ingen gigantisk markedsandel på skjermkort, men er mer et entusiastmerke som fokuserer mer på kvalitet enn å konkurrere direkte på pris."Som det går frem i artikkelen pleier XFX å legge seg på en høyere pris linje enn konkurrentene. Å gå i detalj hvilke kompontenter som er valgt av de forskjellige for å sammenligne osv hadde blitt vel teknisk, men det er vel mulig å grave frem noen retur tall osv for å gi ett greit bilde på hvor mye "bedre" xfx kortene er.Dersom kortene har høyere kvalitet skulle gjerne dette tilsi mindre % defekte / returnerte kort?Mitt første inlegg var ikke ment seriøst som stein, men det kan jo ligge bittelitt i det. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Alle xfx kort jeg har hatt har hard-top kondensatorer, som er et stoooort + for min del, og mest sannsynlig alle som har hatt problemer pga dårlige kondensatorer. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Enig med folk over her at det er nok mye bedre kvalitet på disse også. Jeg er ikke noen FPS-hore, men jeg hadde glatt gitt 500 ekstra (eller litt mer) for et kort som var av klart høyere kvalitet, og yter bedre. Og i hvertfall i denne prisklassen Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) genesis: eg har nok uttrykt meg uklart. Beklaga Det eg meinte var at kvifor skal ein velga nVidia når ein får eit like bra skjermkort rimlegare frå ATI. Var iallfall slik tidlegare i år då 4000 serien var ny. No skal det seiast eg ikkje er 100% oppdatert på dagens situasjon, men å tru at nVIdia gir mest for pengane kan eg aldri tru. Sidan XFX i hovudsak rettar seg mot dei som vil betale det lille ekstra for "ingenting" trur heller ikkje eg at det er rett veg for XFX å gå over til ATI kort. Å påstå at XFX er best og billegast er noko av det dummaste eg har høyrd, og det er veldig langt i frå sanninga og kva eg meiner. edit: då var den forrige posten og retta @GullLars: Kvifor skal ein gi 500 kroner meir når du eigentleg får minimalt igjen for det, viss det i det heile tatt er noko? Endret 16. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå