Plecto Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei. Jeg har problemer med å få Wake on Lan funksjonen til å fungere på min bærbare pc. I BIOS står det at Wake on Lan er støttet og jeg kan enkelt nok velge mellom "off" og "enable", men det fungerer rett og slett ikke. Pcen er koblet opp mot lanet og wake on lan fungerer på alle andre pcer som er koblet til samme switchen. Hva er galt? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 kanskje windows har noen innstillinger som kan forårsake det.. går ut i fra at du har windows.. sjekk egenskaper av nettverkskortet. (Enhetsbehandling) Sjekk under Avansert at Wake On Lan eller lignende er aktivert og tar imot magic package eller nå hvilken metode du bruker.. er vel mest vanlig med magic package.. Bare se til at Windows har aktivert den delen.. og en annen ting.. samme vindu, sjekk fanen Strømstyring.. Fjern eventuelle haker som tillater datamaskinen å slå av nettverkskortet.. håper det løser problemet ditt.. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Skal ta en titt på det, men har virkelig windows noe med pcen å gjøre før den har startet opp? Jeg mener, hvis windows forårsaker dette, bør ikke da wake on lan fungere hvis jeg plugger ut harddisken? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 ... bør ikke da wake on lan fungere hvis jeg plugger ut harddisken? Hva mener du med dette? Mener du at maskinen skal våkne (fra dvale) uten harddisk? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 windows kan kontrollere visse BIOS instillinger, og "BIOS'en" på nettverkskortet.. Så skal ikke se bortifra at Windows kan ha en finger med i spillet her.. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Hva mener du med dette? Mener du at maskinen skal våkne (fra dvale) uten harddisk? Ikke fra dvale, wake on lan skrur på pcen selv hvis den er slått helt av. Pcen kan jo skrus på selv om harddisken ikke er plugget i, derfor jeg lurte på hvordan windows kan ha noen med bios å gjøre hvis den ikke er koblet i (antar da at det ikke går å bruke wake on lan når harddisken er plugget ut)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå