Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Diverse problemer med dedikert server (L4D)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Håper jeg ikke har postet så altfor galt sted nå :/

Uansett: Jeg holder på å sette opp en dedikert server i heimen for L4D, så jeg og en del andre er garantert god ytelse/lav ping når vi spiller.

Jeg bruker L4D sin Dedicated Server Tool, og får startet serveren uten problemer. Dessverre har jeg en del småproblemer som irriterer vettet av meg. Planen er å kjøre serveren på en bærbar (jada, den er mer enn kraftig nok), og selv sitte og spille på en stasjonær i huset. Jeg har også mer enn god nok linje (ca 33/31 Mbit).

Problemene kommer her:

- Serveren vil ikke lese server.cfg ved oppstart overhodet! Jeg har prøvd å manuelt starte den ved kommandoen "exec server.cfg" via console, men får da også feilmeldingen "Couldn't exec server.cfg". Og jeg er ganske sikker på at configfila ligger riktig sted (C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\config).

- Jeg har problemer med å connecte (på andre maskiner enn den serveren er på også). Ingen andre har dette problemer ( for øyeblikket morer 4 randoms seg inne på serveren). Jeg kjører serveren på port 27015 på servermaskina, og på den stasjonære har jeg blant annet prøvd å sette launch options -port 27014 feks uten hell.

For øyeblikket kjører jeg diverse kommandoer i launch options, men dette er jo forferdelig tungvindt.

+exec server.cfg +ip XXX.XXX.XXX.XXX +hostport 27015 +map l4d_hospital01_apartment.bsp +rcon_password "XXXXX" +hostname "Arthalions Playground" +sv_region 3

- Jeg får heller ikke til å sette passord på serveren. Når jeg gjør det trenger folk likevel ikke pass for å koble til, men randoms kobler ikke til, fordi den da blir "skjult".

Originalt hadde jeg en snarvei på skrivebordet som startet serveren bare i et kommandovindu, men uten å ha gjort endringer på denne har denne sluttet å fungere. Når jeg prøver å starte opp på denne måten står den bare evig på "Starting Dedicated L4D Server"

Jeg har åpnet portene 1200 UDP/TCP og 27000-27050 TCP/UDP (litt ekstra bredde for sikkerhets skyld), så dette er jo ikke problemet.

Håper på noen hjelpsomme svar :)

Mvh. Arthalion

Endret av Arthalion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Serveren vil ikke lese server.cfg ved oppstart overhodet! Jeg har prøvd å manuelt starte den ved kommandoen "exec server.cfg" via console, men får da også feilmeldingen "Couldn't exec server.cfg". Og jeg er ganske sikker på at configfila ligger riktig sted (C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\config).

server.cfg skal ligge i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg\ :p

Lenke til kommentar

server.cfg skal ligge i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg\ :p

o.O

Skal jeg bare lage den mappa da? Den fines nemlig ikke fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...