Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

problemer med ankelen min. hjelp?

truba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en litt snedig "skade". jeg våknet en morgen for snart 2 måneder siden og hadde plutselig vondt inni den høyre ankelen min like under "hukkukulen". det gjør fremdeles vondt når jeg bøyer på ankelen og noen ganger "konstant" når jeg går på den. men smerten blir ikke mer intens når jeg går på den enn ellers. (litt vanskelig å forklare).

men nå har jeg altså vært hos legen for en måned siden og gått på betennelsesdempende en stund uten at det hjalp, fått en kortisonsprøyte uten at det hjalp, hoppet rundt på krykker for å ikke belaste foten uten at det hjalp. og jeg går nå her å venter på å få kommet inn på MR der jeg har time om ca en måned. noen som har vært bort i lignende? det kan jo ikke være ett brudd siden jeg får til å gå på den, og betennelse er jo utelukket. vet noen om en plass i trondheim der jeg kan komme inn på MR raskere?

Endret av Truba87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det leses ut som et korsbåndsproblem. Du få oppdatere oss hva MRen fant. :wee:

hukkukulen er på godt norsk "kneskålen" el. medisinsk: "patella"

hukkukulen er jo ikke kneskålen;) det er jo den kulen som stikker ut på begge sider i ankelen;) og korsbåndet er vel i kneet. hukkukulen blir vel kalt Ankelkno på andre dialekter?

skal oppdatere på hva MRen finner ja! men det er jo leeengeee til :(

Lenke til kommentar
hukkukulen er jo ikke kneskålen;) det er jo den kulen som stikker ut på begge sider i ankelen;) og korsbåndet er vel i kneet. hukkukulen blir vel kalt Ankelkno på andre dialekter?

skal oppdatere på hva MRen finner ja! men det er jo leeengeee til :(

Ah!... Ok.. min feil..

Jeg har aldri hørt ordet hukkukulen :blink: ...

De kalles for malleolus el. laterol og mediol.

Har du tatt en røntgen på ankelen?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

har ikke hatt det enda. ringte å bitchet litt med de på sentrum røntgen igjen i dag og fåreslo at jeg kunne komme inn på røntgen i dag selv om det er lang tid for MR. de svarte bare med at de kunne best og det var ingen vits i å ta røntgen tidligere enn MR.

Lenke til kommentar

Hvor har du fått time? Jeg mener å huske at Sentrum Røntgeninstitutt i Trondheim hadde relativt kort venteliste når jeg var der for å få MR for en kneskade jeg hadde. Du kan jo også spørre på treningsfora f.eks, der har de nok bedre svar på en slik skade vil jeg tro.

P.S: Stor forbokstav i topic! :wallbash:

Edit: Er for treg å skrive, ikke tenk på det jeg sa om Sentrum Røntgen^^,

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Hvor har du fått time? Jeg mener å huske at Sentrum Røntgeninstitutt i Trondheim hadde relativt kort venteliste når jeg var der for å få MR for en kneskade jeg hadde. Du kan jo også spørre på treningsfora f.eks, der har de nok bedre svar på en slik skade vil jeg tro.

P.S: Stor forbokstav i topic! :wallbash:

Edit: Er for treg å skrive, ikke tenk på det jeg sa om Sentrum Røntgen^^,

"Hei alle dere spreke folk som har treningsskader! jeg våknea en morgen og hadde vondt i foten min :(, lurer på om det kanskje har noe med fotball å gjøre? selv om jeg ikke har spilt fotball siden barneskolen. noen forslag?"

Lenke til kommentar
har ikke hatt det enda. ringte å bitchet litt med de på sentrum røntgen igjen i dag og fåreslo at jeg kunne komme inn på røntgen i dag selv om det er lang tid for MR. de svarte bare med at de kunne best og det var ingen vits i å ta røntgen tidligere enn MR.

Du få holde oss oppdatert, men en røntgen er absolutt anbefalt..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Du få holde oss oppdatert, men en røtgen er absolutt anbefalt..

jau! men det er jo ikke sikkert det er brudd vettu. da ser de vel det ikke på røntgen :/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hellau!

etter mye venting osv så kom jeg endelig inn på MR. og dommen fra legen er *trommevirvel osv* BETENNELSE!

WTF?! da skulle vel kortisonsprøyta ha hjulpet på?

jaja, legen vet vel best. så da blir det nok en uke med betennelsesdempende tabletter og om ikke det funker så skal jeg vist kontakte lege igjen. dette blir spanande gitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...