Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen etter "Feil: Det eksternte prosedyrekallet(RPC) mislyktes"

Anbefalte innlegg

Hei, har en HP Compaq nc6000 med 512 mb minne, 1Ghz prosessor, windows XP professional.

For en tid tilbake fikk jeg en eller annen spyware eller virus, som installerte et "antivirus" program på pcen min.Det heter så mye som " Antivirus XP 2008". Det gjorde at dataen min fikk blå skjerm i ny og ne, men var ikke noe stort problem. Når jeg slettet filen, gikk det derimot gale. Litt etter oppstart får jeg melding fra windows script host "Feil: Det eksternte prosedyrekallet(RPC) mislyktes". og den fungerer i ca. 1 minutt før det kommer blåskjerm.

Har prøvd å reinstallere windows og formatere osv, men får ikke bootet fra CD. Får bare opp alternativer om jeg vil kjøre windows i sikkerhetsmodus osv. Jeg har gått inn i BIOS og fikset " boot from CD(eller multibay som det heter på denne maskinen).

Noen som har noen tips?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å reinstallere windows og formatere osv, men får ikke bootet fra CD. Får bare opp alternativer om jeg vil kjøre windows i sikkerhetsmodus osv. Jeg har gått inn i BIOS og fikset " boot from CD(eller multibay som det heter på denne maskinen).

Noen som har noen tips?

Satt alternativene i BIOS til at CD rom skal starte før HDD? Hvis du ikke får bootet fra cd selv om denne funksjonen er satt før HDD, så prøv å brenn ut en kopi av plata i ISO format, ikke som filer. Hvis du ikke bremmer ut i form av ISO vil ikke cd oppfattes som BOOT-cd:)

Lenke til kommentar

Det er bootorder, og jeg valgte CD først. Det funket nå med en ubuntu cd. Men det har nå oppstått ett nytt problem. Får ikke tilgang til HDDen min, når jeg kjører ubuntu live CD. Står noe om at jeg ikke har "removed hardware safely" eller noe. Noen som kan være behjelpelig med dette? Trenger bare noen filer fra Pcen, så skal jo i grunn funke å gjøre dette via en live CD eller liknende. Det funket i allefall forrige gang jeg hentet filer fra en kræsjet data. Noen tips?

Takk for all hjelp så langt!

Lenke til kommentar
Det er bootorder, og jeg valgte CD først. Det funket nå med en ubuntu cd. Men det har nå oppstått ett nytt problem. Får ikke tilgang til HDDen min, når jeg kjører ubuntu live CD. Står noe om at jeg ikke har "removed hardware safely" eller noe. Noen som kan være behjelpelig med dette? Trenger bare noen filer fra Pcen, så skal jo i grunn funke å gjøre dette via en live CD eller liknende. Det funket i allefall forrige gang jeg hentet filer fra en kræsjet data. Noen tips?

Takk for all hjelp så langt!

virker ikke windows cd'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...