lohelle Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 For noen mnd siden så flyttet jeg alle websidene fra en webserver over på en annen. Dette pga at nettsidene hostet der fikk en iframe tillagt (som pekte til div spyware dritt osv) Nå har sidene fått dette igjen. Så vidt jeg har forstått etter litt søking på nettet så er dette sannsynligvis et frontpage ext hull som er utnyttet. Jeg har nå fjernet frontpage ext og endret brukernavn/passord på alle brukerene. Har også fjernet javascript koden fra alle nettsidene. Men etter en reboot så er det inne igjen. Har scannet med ALLE mulige verktøy, og ingen finner noe. Koden som blir lagt til er denne http://www.larsove.no/code.txt (skal ikke være noe prob å klikke på denne så vidt jeg kan forstå) Noen som har hatt lignende problem og har fått fikset dette?? Er forskjellig å lese om slikt på nettet, men står lite om løsninger. Er usikker på om det kan ligge en prosess der som legger tilbake dette, om det ligger en prosess som så laster ned et program som gjør endringene (for så å slette seg igjen) eller hva det er som egentlig skjer. Tips mottas med TAKK! Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Litt vanskelig å si noe om hvilket hull som blir utnyttet uten å se denne nettsiden du snakker om. Å se koden som blir lagt til hjelper også fint lite. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Jeg tenkte mest på om noen andre hadde fått samme koden på sine websider/webservere da. Er forrsten en "fullpatchet" Windows Server 2003 sp2. Ligger også div Joomla osv på denne, men disse er også oppdatert til nyeste versjon. det er nok ikke koden i selve nettsiden som er problemet, for det er flere forskjellige sites som er infisert. Jeg vil tro at det er/var Frontpage extensions som var "hullet" i første omgang i hvert fall (etter å ha søkt litt på nettet) Endret 15. desember 2008 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå